fredag 21 december 2007

Varvar ner

Jag ska strax bege mig till min lovely väninna A. Men just nu sitter jag framför datorn och varvar ner med en kopp nestle. Jag jobbade tidigt imorse och slutade 11, det bjöds på smörgåstårta och efter ca 1h socialt sittande med jobbkompisar åkte jag in till stan. Herregud! Jag brukar inte bli stressad, och trots att jag i stort sett visste vad jag skulle handla fick jag panik. Jag ville bara flyga därifrån, bokstavligen. Det var så sjukt mycket folk, och sån hysteri. Alla var överallt. Jag insåg att det är nog mer synd om de som ska handla än de som jobbar i butikerna. För är man i butiken som personal kör man sitt race och är ganska van, men som handlare blir man bara stressad av att alla andra har så bråttom och det är så trångt överallt. Jag kan ha fel, men så kändes det iallafall idag. Dessutom så har shopping aldrig varit mitt största prioritet här i livet, så jag har väl inte tillräckligt mycket is i magen för att trängas i stan på det sättet. Inte när jag måste handla.
Dags och bege sig.
Bye

Inga kommentarer: