söndag 23 december 2007

4:e advent

Så har det blivit 4:e advent och imorn är det jul. Jag ser faktiskt fram emot det. Det ska bli jättemysigt att få umgås med familjen och äta gott. Vi hade jättekul i fredags hos Anneli. Vi var fyra tjejer med chips, vin och sprit. Det blev en hel del kacklande och kvällen slutade med att jag Anneli och Petra somnade i soffan. Jag vaknade före tre någon gång av att jag frös, hasade mig till sovrummet och kröp ner under duntäcket. Någon timme senare kom Anneli in efter att Petra hade vaknat och tagit en taxi hem. Lyckligtvis var jag inte bakis och det var tur för jag jobbade mellan 11-18.30. Det var verkligen öde, alla var väl inne i stan och handlade julklappar.


Så här gosig var Lucas
(Annelis katt)

Igår efter jobbet blev det en snabb vända hem för att sen möta upp ett gäng från jobbet som satt på Kellys. Där var vi i ca 2h tills vi gick vidare till Kvarnen.
Kvarnen på söder som jag alltid hängde på för ca tre fyra år sen. Sist jag var där var för över ett år sen och då tyckte jag inte alls om det. Det hade blivit sunkigt och trist. Men igår var det en annan femma. Jag hade jättekul och det var bra musik. Men det är klart, sällskapet spelade nog in. Och jag var trevligt salonberusad, sådär lagom full när man fortfarande är glad, avslappnad och social. Idag var det inte lika roligt. Jag har inte varit så bakis men däremot trött. Träffade mamma i stan där vi var i stort sett hela dagen. Det var mysigt. Lite quality time med mamma är aldrig fel.
Nej, dags för lite soffliggande och date med tv:n.
Bye

Inga kommentarer: