onsdag 19 december 2007

Tvättstugan

Redan igår bestämde jag mig för att inte sova bort min lediga dag, utan istället passa på och tvätta. Så nu när kl är 10.25 har jag redan haft i två maskiner. Där jag bor har man tvättid antingen 7-14 eller 14-21. Oftas tar jag den senare tiden men jag har sovit bort alldeles för många lediga dagar nu, så det fick bli den tidigare. Jag har äntligen tagit fram min fina plastgran. Den fick stå brevid nattduksbordet. Jag hade en riktig gran den första julen i lägenheten och visst det var ju mysigt med lukten och allt, men den höll på att kväva mig! Det kändes som att den tog upp all syre i rummet så när jul och nyår var över bestämde jag mig för att nästa år fick det bli en plastgran. Och nu har jag dessutom katt och även om hon inte är speciellt busig har jag inte lust att städa upp efter all barr som hon kanske kräks upp.
Dags att gå ner till tvättstugan igen.
Bye

Inga kommentarer: