fredag 7 december 2007

Ingen simning

Det blev ingen simning, istället en lugn förmiddag och lite organisering i garderoben. Jag har mycket kläder och jag kanske använder en femtedel av de, om ens det. Så nu har jag sållat bort allt som jag inte använt på mer än 2 år ( ja, jag har kläder som är uppåt 5 år gamla om inte mer ). Och behållt vissa som jag kan använda när jag väger 5 kg mindre. Som de flesta tjejer är jag viktfixerad men när det gäller mig tycker jag att det är befogat. Jag har gått upp 10 på 4 månader. Det blir lätt så när jag slutat träna tyvärr. Jag har egentligen inte varit någon träningsmänniska men jag upptäckte hur bra jag mådde när jag började för ca 3 år sen. Det var då jag slutade röka, som de flesta som slutar röka gick jag upp i vikt. Närmare bestämt 10 kg på 2-3 månader. Och för att gå ner de kilorna började jag träna och upptäckte hur roligt det var. Jag gick snabbt ner, kanske lite för fort och tänkte; men nu är jag smal igen, jag kanske kan slappa lite. Och jag gick upp igen. Och så har det hållt på. Men jag började aldrig röka (bortsett från lite feströkning då och då) och nu har jag inte rökt ett bloss på över ett år.
Jag är faktiskt lite stolt över mig själv.
Det var nog det bästa jag kunde ha gjort för mina lungor,
då har jag iaf inte skadat de själv.
Bye

Inga kommentarer: