tisdag 4 december 2007

Lite uppdatering

Det känns som om jag inte har skrivit på evigheter. Men det var ju bara 4 dagar sen, ja 3 till och med eftersom jag skriver idag. Jag hade en riktigt hektisk helg. Eftersom jag hade sovit i princip hela torsdag förmiddag så tog det självklart en evighet och somna på fredag natt. 3h sov jag kanske. Jobbade i åtta timmar, åkte snabbt hem, gjorde mig iordning och mötte upp några kollegor för att sen möta upp barkarbyarna som hade haft julbord. De var inte på blue moon, utan på den gamla blue moon som nu heter Ambassadeur. Jag hade läst om det på stureplan.se men jag tyckte inte att det var så himla bra där, det var bättre när det var Blue moon. De har gjort en helrenovering av lokalen vilket iof var bra. Hela nedervåningen som en gång var schlagerbaren är borta. Övervåningen finns kvar men nu lite mindre. Ingången är målad i vitt. Tak, väggar och golv. Vilket kanske inte är en så jättebra idé om man tänker på alla singlar som vill värma sin säng och inser i det ljuset att han eller hon inte var särskilt läcker. Det var iaf det första jag tänkte på när jag kom in. Sen var det lite för enformig musik. Klubb, klubb, klubb. Och i det lilla rummet var det chillout för att sen öka tempot. Det var knappt någon variation på musiken och vissa låtar spelade dj:n tre fyra gånger. Men jag hade kul tack vare gänget och jag kommer nog gå tillbaka dit men isåfall inte en minut före ett. Jag kom dit lite efter elva och då hade det inte riktigt kommit igång.
På söndag var jag sjukt trött. Jag hade sovit två timmar och jobbade mellan 8.45-16.30. Igår var det 6.45-17 och idag 9.50-18 så jag är ganska mör. Men imorn då ska jag sova, jag ska sova till tolv. Och bara mysa hemma hela dagen. Kanske läsa ut "Att älska som en porrstjärna, sedelärande berättelser" som för övrigt är riktigt bra. Och tvätta.
Jag tänker strunta och träna och bara vila upp mig.
Ibland behöver man det också.
Bye

Inga kommentarer: