lördag 3 november 2007

Vägra bära päls

Jag såg en film från PETA om hur djur behandlas för att människor ska få deras päls, det var bland det vidrigaste jag sett. När djuret flåddes levande brast det för mig, jag kunde inte sluta gråta, det var fruktansvärt. Sen såg man djuret levande utan päls och alldeles blodig och jag kan knappt tänka på vilken smärta den måste känt. Det är aldrig okej att bära päls tycker jag. Jag önskar att alla människor kunde vägra bära päls. Oavsett om det är begagnat eller nytt. Det skapar efterfrågan och djuren fortsätter att lida. Det är nästan så att jag funderar på att blir vegetarian, man har ju sett hur de behandlas under transporter. Ju mer jag tänker på det desto mer rätt känns det att bli vegeterian. Då kanske mitt matlagnings intresse kan öka. Det blir ju svårare och laga mat och man måste helt enkelt komma på nya recept för att få i sig alla vitaminer.
Ja det kanske inte är helt dumt.
Bye

Inga kommentarer: