onsdag 14 november 2007

Babyshambles

Ibland är jag lite sen när det gäller musik, tex Arctic monkeys upptäckte jag så sent som nu i maj. Babyshambles är ett annat band, visst jag har vetat vilka de är. Vem har undgått alla drogbravader som Pete Doherty har lyckats med plus hans on and off förhållande med Kate Moss? Vilket är synd för det känns som om bandet i sig har kommit i skymundan. Men jävlar vilket bra band. Han har en fantastisk röst och senaste skivan Shooter´s Nation är helt enkelt underbar. Speciellt låtarna "there she goes" och "Lost art of murder" där Pete sjunger med en sån inlevelse att man aldrig kan tro att rösten och skandalknarkaren är en och samma person. Men jodå, det är det och som han kan sjunga. Man får hoppas att han håller sig någorlunda ren så man får möjligheten att lyssna på fler skivor.
I helgen är det jobb, personalfest och förhoppningsvis en Kent konsert.
Jag letar febrilt efter biljetter och har nu mailat tre personer.
Jag vill jag vill å vad jag vill se dem. Sist jag såg de och enda gången var när de precis hade släppt Isola och spelade på Vattenfestivalen. Det här var nog 11 år sen men jag minns nästan varenda låt de spelade och de var så bra.
Hoppas hoppas.
Bye

Inga kommentarer: