måndag 12 november 2007

Inland Empire

Jag såg Inland Empire av David Lynch, my god! Visst man förväntar sig skruvade filmer från den mannen men det här tog nog priset. Den handlar om en skådespelerska (brilliant spelad av Laura Dern) som får en roll, därefter är det en salig röra av stillbilder, osammanhängande klipp, och en story där man inte vet om det handlar om hennes roll eller om henne själv, Laura vet inte det heller. Mardrömmar och verklighet mixas 100 gånger om och tillslut är man helt matt för att ens orka bry sig. Slutet ger dock en liten klarhet men då har det gått 2h och 48 min eller mer. Och det enda man tänker på är "Jaha ska man kanske gå hem nu".
Imorgon ska jag se Blue Velvet, den har jag aldrig sett men det ska tydligen vara en av David Lynchs bästa. Jag personligen älskade Twin Peaks, och Mullholland Drive tyckte jag mycket om. Men Inland Empire får bara två björnar av mig, och det är mest tack vare Laura Dern. Such a waste on a great actress.
Jag har jobbat hela helgen men det har gått bra och imorgon är jag ledig. Ska passa på och träna. Jag har varit alldeles för onyttig på sista tiden och det kommer synas snart på vågen om jag inte tar tag i det.
Suck! Alltid dessa viktdilemman!
Bye

Inga kommentarer: