måndag 19 november 2007

Stundtals fantastiskt

Jag var på Kent konserten igår på Annexet. Sjukt mycket folk. Och jag stod nästan längst fram och trängdes och svettades. Trevligt. Konserten inleddes med låten Berlin. De är riktigt duktiga live och låtarna låter precis som på skiva. Men det fattades något. Sist jag såg de var iofs för 10 år sen, de var yngre men framförallt hungrigare. Nu är de så stora som de kan bli att de inte behöver bevisa något. Att ha slutsålt 4 konserter i rad på Annexet är en ganska stor bedrift. Ibland såg de tom uttråkade ut, som att de tänkte "jaha så är vi här igen" och visst de hade spelat två kvällar irad redan och den här var den tredje men ändå. Jag ville se passion och kraft. Men ibland var konserten stundtals fantastisk, speciellt när de spelade Revolt III, sån kraft, energi och känsla. 747 och music non stop lyckades de också riktigt bra med. Men annars var det sådär. Självklart var konserten bra men eftersom det är Kent har man ganska höga krav. För man vet att de kan ge mer. Jag försökte fota men bilderna blev inte bättre än såhär.

vem vet de kanske var lite bakis.

Personalfesten var kanon. Skitkul helt enkelt. Jag hade ju planerat att ta 01 tåget hem. Eller hur! Det blev 2.50. Jag kom hem halv fyra och passade självklart på att lägga upp bilderna på facebook. Kl var 05 när jag gick och la mig. 1 1/2 senare var det bara och gå upp igen. Jag var så trött! Det var ett under att jag klarade av och gå till konserten efter. Men det ska erkännas jag sov i 40 min i vilorummet på jobbet. Men det var en kanonfest. Säkert den bästa personalfesten jag har varit på, vi är ett roligt gäng. Imorgon börjar jag 6.45 igen, men sen är jag ledig i 4 dagar. Skönt och få sova länge.
Bye

1 kommentar:

Suss sa...

ÖÖh, jag vet inte vems konsert du var på i Annexet, men om de inledde med Berlin så var det inte kent iallafall.. Kent har inlett alla konserterna hittills med "Vy från ett luftslott" och en något mer sanningsenlig (subjektivt..) recension finns på min sida...