måndag 14 januari 2008

Toppenhelg

Det blev aldrig en stol. Eller en lampa för den delen heller. Istället ett soffbord, Trio från Mio.
Men eftersom jag varken har körkort eller bil får jag vänta till fredag för att hämta den.
Det har varit en toppenhelg. I lördags var det fördrink hos Mallan, vi var 9 pers och hade riktigt kul. Jag höll mig till min vodka och de andra smuttade på både vin och drinkar. Sen blev det utgång, och tyvärr så kände jag igår att det hade varit trevligare om vi hade stannat kvar hos Mallan lite längre. För man umgås inte alls på samma sätt ute på krogen. Men jag hade iaf kul hela kvällen. Även om de andra sen gick vidare till Fashing och jag stannade kvar på Kvarnen. Det var massor med folk från jobbet där.
Sånt gillar jag, när man kan träffa sina arbetskamrater utan västarna.
Igår kom min kära mamma hem till mig. Och jag skäms lite för att jag aldrig orkade laga ngn mat till henne. Men det var jättemysigt, vi fikade, pratade och lyssnade på musik.
Jag somnade strax efter att hon hade gått. Jag minns att jag flyttade mig från soffan till sängen och då var hon kanske 21. Så sov jag fram till idag.
Underbart, imorn är jag fit for fight tillbaka till jobbet.
Bye

Inga kommentarer: