torsdag 24 januari 2008

Januari månad

Och så blev det höst igen. Precis när man har vant sig vid kylan så kommer regnet igen.
Och jag är dunderförkyld, jag hade tänkt och träna idag före jobbet och nu sitter jag här med nysattacker. Jag skyller på mitt jobb. Jag fick sitta ute i driven igår, och det var bitande kyla hela morgonen. Efter lunch hade all energi gått ur mig. Det kändes som om kylan hade bränt mig. Precis som man kan bli dåsig av för mycket värme tror jag man kan bli dåsig av för mycket kyla.
Men jag tänker trotsa mina nysningar och ändå gå och träna. Jag har hört att så länge man inte har ont i halsen så är det ingen fara att träna.
Som jag längtar till helgen! Jag får lön imorgon och är ledig tre dagar. Det blir fest fest.
Jag visste att januari månad skulle gå långsamt men det här var nästan överdrivet.
Men det är väl så också när man måste hålla hårt i plånboken.
Månaden känns längre när man har ont om pengar.
Bye

Inga kommentarer: