lördag 26 januari 2008

Shopping som intresse

Äntligen har lönen och min ledig helg kommit. Ja lönen kom iofs igår, och det märktes på stan. Jag var ledig, och passade på att tvätta, ta Bonita till veterinären och sen möta min mamma på stan. Det var så sjukt mycket folk. Shoppinghysteri överallt. Som att de hade väntat otåligt till fredag den 25:e januari. Visst jag var nog inte den enda som var pank januari månad men det här med shopping som nöje har jag aldrig förstått. Man har läst en massa artiklar på diverse tidningar om att människor nuförtiden bara har shopping som intresse och det kanske ligger ngt i det. Jag kan visserligen inte känna igen mig, men när jag var på NK igår hörde man tjejer prata om vilken typ av väska de skulle ha. Det lät ungefär såhär; ´ja asså, den svarta e liksom bra i modellen men den bruna e ju också bra,,,,asså jag vet inte,, det är så svårt´.
Helt ärligt så blir jag stressad av att höra sånt och jag hoppas innerligt att om jag får en dotter ngn dag ska hon aldrig låta sådär.

Hursomhelst, ikväll blir det fest! Jag har sett fram emot det men jag får nog hålla hårt i plånboken ikväll för att inte vakna med en kraftig baksmälla och betydligt fattigare imorgon.
Det är aldrig en bra kombo, att vara bakis och fattig.
Bye

Inga kommentarer: