torsdag 31 januari 2013

Rutinerna

Nu är man tillbaka i rutinerna, igår tvingade jag mig till gympan, det kändes att man varit borta i två veckor.
Men det var skönt efteråt, och det var bara en timmes pass. Till skillnad från måndagar då det är 1 1/2h.
Men jag längtar tillbaka, det är inget roligt här. Grått och regnigt och kallt.

Jag har fått tillsvidaretjänst på mitt jobb, det är lite kul. De är tydligen jättenöjda med mig.
Tyvärr känner jag fortfarande att det är alldeles för lugnt. Igår hade vi säkert 10 kunder, max på hela dagen.
Jag ska försöka söka lite mer aktivt.
Men som någon sa, det är alltid lättare att hitta ett nytt jobb när man redan har ett.

Igår ringde jag till Akademiska, de hade tydligen glömt bort oss, för de hade inte skickat en ny kallelse.
Nu fick vi iaf en ny tid. Nästa vecka på torsdag, jag antar att jag börjar med sprutorna veckan efter det.

Den här gången gör vi microinjektion.
Och då ska det funka.

Bye

måndag 28 januari 2013

Hemma igen

Och så var man hemma igen. Vi kom hem i lördags, höll oss uppe 1 1/2h sen däckade vi i sängen kl 20. Vaknade 07 dagen efter utvilade. Igår kom mina föräldrar hem på besök, de stannade kvar på middag som jag lagade, haremsgryta med ris. Riktigt gott.
Resan var underbar, vi bodde på ett jättefint hotell och hade mestadels fint väder. Lite molnigt några dagar och regn en dag. Men fortfarande väldigt varmt.
På vägen dit flög vi till Phuket och fick vänta 5h på flyget till Ko Samui som tog 40 min. Kändes sådär. På vägen hem sov vi över en natt på Phuket och blev hämtade 6.20 för att sen åka vidare till Sverige.

Hursomhelst var det en välbehövlig semester. Idag börjar jobbet igen och jag kör i 6 dagar. Eller 5 1/2 för på lördag jobbar jag bara 5h.

Vi trodde att vi skulle ha fått en kallelse till Akademiska men det har inte kommit.

Bye

onsdag 9 januari 2013

Frustrerad

Om två dagar åker vi. Och jag ville verkligen ha musik, men nu strejkar min Ipod och jag får det inte att fungera. Och när jag försöker koppla in min Iphone till datorn och Itunes vill den inte alls. Jag blir så frustrerad av tekniska saker. Jag har verkligen inte tålamod för det.

Det är nästan så att jag åker och köper mig en ny Ipod. Jag blir så irriterad.

Usch!

Bye

måndag 7 januari 2013

2013

Nu är det 2013. Nyårsafton firades hemma med middag och trevligt sällskap. Det blev en städad kväll som slutade strax före två. Dagen efter åkte jag på kalas hos min kusin som fyllde 4 år. S stannade hemma, han var liten sliten. Köket är klart nu och hemmet är ordnat och fint igen. Förutom ett rum där vi har lite överblivna skåp och luckor.
Jag lade ut fläkten micron och spisen på blocket, och allt är nu sålt.
2000kr extra i plånboken är inte helt fel nu när man ska till Thailand.
Vi åker om 4 dagar och jag längtar ihjäl mig.

Igår var jag med mamma på NK. Det hade smygstartat rean för dem som är nyckelkunder, vilket min mamma är och det var många andra som också var det, för det var fullt med folk.
Jag fick presentkort på NK av min pappa men jag köpte ingenting.

Det var alldeles för mycket folk och dålig luft.
Jag såg en väska som jag föll lite för, men den kostade 5800kr och det var 30% rabatt på den.
Nja, kände jag. 

Nu måste jag åka.

Bye

onsdag 26 december 2012

Julen över

Så var julen över. Det var en riktigt trevlig dag som började hos svärföräldrarna, där åt vi gröt och delade ut paket. S var jultomte. Sen åkte vi till min faster, delade ut paket och åt en sen middag. Vi var hemma strax före midnatt. Dagen efter gick jag upp hyfsat tidigt i tron om att det var gympa pass kl 10. När jag tittade en extra gång på schemat så jag att gympapasset var på annandagen.

Jag blev jättebesviken. Låg mest hela dagen på soffan och latade mig och var allmänt nere.

Det är nog nässprayen som spökar, som jag började med i tisdags förra veckan.
Vid halv sex åkte vi över till I och M och åt julmat.
Riktigt gott, och jag drack lite vin.

I morse gjorde jag ett nytt försök och fick äntligen gå på gympan. Det var en ordentlig genomkörare på    
1 1/2 h. Sen åkte vi till Ikea och lämnade tillbaka lite saker som vi hade över.
Köket börjar bli klart.
S har kaklat klart och nu är det bara fläkten som ska upp.
Sen är städning som gäller.
Det ska bli så skönt och få ha det fint igen.
Och jag är så nöjd med köket.
Det kommer verkligen bli bra.

Imorgon är det back to work. Jag jobbar tre dagar, ledig en, jobbar en ledig en och jobbar fyra dagar. Ledig en och jobbar fyra dagar till sen åker vi till Thailand och blir bort i två veckor.

Det ska bli så skönt!

Bye

tisdag 18 december 2012

Kanon helg

Jag har haft en kanon helg. I lördags var vi på lunch med S och D som spontanbesökte oss i renoveringskaoset. Sen åkte vi till min faster där det var kalas för lille J. Min kusins son. De bor i Milano och är hemma över julen, så man träffar inte de så ofta tyvärr.
I söndags var det fika hos J och K. Min käre sambo är dunderförkyld så han valde att stanna hemma. Vilket var nog bra med tanke på J lille son.
Som för övrigt blev helt såld på mig. Jag har aldrig träffat ett barn som var mer tillgiven, så söt.

Igår var jag i valet och kvalet på om jag skulle träna, men jag kom iväg och satan vad jobbigt det var.
Om mindre än en vecka är det julafton.
Jag hade tänkt och köpa en julgran ikväll men jag vet verkligen inte hur jag ska få plats med den.
Så jag åker nog in till Barkarby och köper lite tomtar och S julklapp.

Bye


torsdag 13 december 2012

Hoppfull kväll

En hopplös morgon blev till en hoppfull kväll.
Jag hade telefontid med vår läkare, och det visade sig att den här gången räknas inte som ett försök. Ett försök är när de har gjort ett återförande.

Så vi har ett försök kvar.

Någon gång i februari kommer det att bli eftersom vi åker till Thailand i mitten på Januari.

30 min innan läkaren ringde, hörde Carl von Linné kliniken av sig.
Och vi fick en tid i slutet på februari.

Tids nog kanske det blir ett kärleksbarn.

Läkaren hade inte heller någon förklaring till varför det inte blev någon befruktning.
Det händer tydligen väldigt sällan.
4-5% av alla som gör IVF.

Såklart att man ska tillhöra minoriteten.
Men som jag sa när jag och S pratade; bättre att det inte blev något alls än att få ett minus på graviditetstestet.
Jag ska tydligen fortsätta med nässprayen så att min kropp är redo för försök nr 3.
Hoppas hoppas hoppas.

Bye