onsdag 26 december 2012

Julen över

Så var julen över. Det var en riktigt trevlig dag som började hos svärföräldrarna, där åt vi gröt och delade ut paket. S var jultomte. Sen åkte vi till min faster, delade ut paket och åt en sen middag. Vi var hemma strax före midnatt. Dagen efter gick jag upp hyfsat tidigt i tron om att det var gympa pass kl 10. När jag tittade en extra gång på schemat så jag att gympapasset var på annandagen.

Jag blev jättebesviken. Låg mest hela dagen på soffan och latade mig och var allmänt nere.

Det är nog nässprayen som spökar, som jag började med i tisdags förra veckan.
Vid halv sex åkte vi över till I och M och åt julmat.
Riktigt gott, och jag drack lite vin.

I morse gjorde jag ett nytt försök och fick äntligen gå på gympan. Det var en ordentlig genomkörare på    
1 1/2 h. Sen åkte vi till Ikea och lämnade tillbaka lite saker som vi hade över.
Köket börjar bli klart.
S har kaklat klart och nu är det bara fläkten som ska upp.
Sen är städning som gäller.
Det ska bli så skönt och få ha det fint igen.
Och jag är så nöjd med köket.
Det kommer verkligen bli bra.

Imorgon är det back to work. Jag jobbar tre dagar, ledig en, jobbar en ledig en och jobbar fyra dagar. Ledig en och jobbar fyra dagar till sen åker vi till Thailand och blir bort i två veckor.

Det ska bli så skönt!

Bye

Inga kommentarer: