lördag 26 april 2014

Spelat golf

Idag har jag varit ledig och spelat golf med pappa som fyllde år. Vi var på Bro hof Castle course, superfin bana, tyvärr spelade jag uruselt. 26 ynkliga poäng blev. Strax ska jag bege mig hem till min vän E, vi ska parta ikväll. Jag har inte gått ut på säkert 2 månader. Har bara inte blivit så.
Det ska bli skoj.
Imorgon blir det och sova ut, sen till stan och fika med en dejt.
Det ska bli spännande.

Lite nervös är jag, var så länge sen jag gjorde något sånt.

Bye

torsdag 24 april 2014

Länge sen

Länge sen jag skrev ser jag. Jag har inte gått i ide. Nu är det vår och solen skiner. Som tur är har det inte kommit någon vårdepp, kanske klarar jag mig i år. Ibland kan det vara riktigt jobbigt, alla går omkring och är lyriska över våren och själv går man mest runt med en obehaglig känsla som inte vill lämna en. Men i år verkar jag ha blivit skonad.
Jag har nu slutat på mitt jobb och börjat ett nytt. Betydligt närmare hem och bra arbetstider. 10-18 på vardagar och varannan lör 10-16. En söndag i månaden ska jag jobba 10-16.
Det tar mig 25 min med bil och 55 min kommunalt. Risken är väl ganska stor att jag oftare kommer ta bilen. Jag kan sova till 8 på mornarna. Det är underbart.

Jag har varit utomlands också. Med mina föräldrar, i Portugal på golfresa. Det var jättekul. Varm och fint väder. Svensk sommar hade vi. 23-24 grader med sol. Det regnade inte en endaste dag.

Bonita blev väl omhändertagen av min fina vän C och hennes kille. Det hade tydligen gått jättebra och hon hade skött sig exemplarisk, så hon var välkommen flera gånger.
Vilket jag är oerhört tacksam för.

Annars är allt som vanligt.
Ingen kontakt alls med S nu, tydligen träffar han en tjej nu och jag är enbart glad för hans skull.
Livet går vidare.

Bye

fredag 28 februari 2014

Hemma

Idag har jag varit hemma från jobbet, jag vaknade med huvudvärk så jag kände att det var lika bra och vara hemma. Det är ändå så lugnt på jobbet så jag tror de klarar sig. Har sovit mest, tittat lite på Homeland. En riktigt bra serie. Tänkte plöja igenom den och sen titta på House of Cards. Den var fantastisk. I helgen är jag ledig och har inte några direkta planer förutom brunch på söndag med min vän C.

S har tydligen tagit bort alla mina vänner på Facebook. Jag har inte hört ett ljud av honom sen mitten på Januari. Jag tror nästan han har skaffat tjej. Det skulle inte förvåna mig alls. Han brukar inte vara singel särskilt länge.

Jag hoppas inte jag behöver vara singel i 5 år som jag var sist.
Just nu är det väldigt skönt och vara ensam men jag tror inte det är meningen att man ska vara det hela livet.
Människan ska inte leva ensam.

Jaja vi får väl se vad som händer i framtiden.
Just nu mår jag ganska bra, min jobbsituation kunde vara bättre.

Bye

måndag 17 februari 2014

Sängbord

Måndag och har haft en mysig ledig helg. I fredags var jag ute och tog några öl efter jobbet. I lördags var jag hemma på förmiddagen och mötte upp min vän M för lite mat och bio. Vi såg The Monuments men. Sådär, tre plus får den. Sen kom jag hem och såg en till film. Igår åkte jag och tränade, sen åkte jag till stan och mötte upp H för lite mer bio. Vi såg 12 Years a slave, fantastisk men hemsk. Den får 5 plus.
Idag har jag jobbat, jag tog bilen för jag hade ett par sängbord som jag eventuellt kunde hämta idag, vilket jag gjorde och jag är så glad för dem. Han som sålde dem sparade de till mig trots att det var många som hade ringt och ville köpa dem.
Det är precis den modellen jag har letat efter och oftast säljs de bara en och en. Det är små nätta sängbord från 50-talet som är betsade i körsbärsträ, de ska sen bli antik vita.
Skam den som ger sig.

Bye

fredag 7 februari 2014

Fredag

Fredag idag och jag har hemmamys. Jag var på mässa med min chef idag, och efter några timmar tyckte hon att vi var klara. Så jag var hemma redan vid 15 idag. Det händer aldrig en fredag. Eller någon annan dag heller för den delen. Imorgon jobbar jag och sen ska jag hälsa på min gamla granne som har skaffat sig en hund. Det ska bli så mysigt och få gosa med en valp. På söndag kommer ett par vänner över på middag.

Jag fick aldrig jobbet jag var på intervju för. Det sämsta var att de hörde aldrig av sig. Jag fick beskedet via mail. Så himla fegt tycker jag. Har man varit på en intervju ska man ringa och meddela anser jag.
Men men, det var väl inte meningen. Det finns väl något annat för mig därute. Jag hoppas det iallafall.
Det börjar blir så tradigt det här, jag klagar över pendlandet och på att jag knappt har någon fritid.

Det är tur att jag inte har skaffat pojkvän för jag skulle ändå aldrig hinna träffa honom.
Apropå pojkvän, eller ex, jag tror nästan att S har gått och skaffat sig en flickvän. Det har varit väldigt tyst från honom.
Jaja kul för honom isåfall. Livet går väl vidare.

Jag trivs rätt bra med mitt nya liv, ett nytt jobb som ligger mer centralt är egentligen det enda som saknas.

Bye

torsdag 23 januari 2014

Ledig

Jag har varit ledig två dagar. Det har varit en slapp vecka med två dagars jobb, ledig två dagar och två dagars jobb igen och ledig en dag. Så imorgon är det tillbaka till jobbet igen. På lördag jobbar jag visserligen bara 5h så det är egentligen en halv dag.

Igår var jag hemma hela dagen. Jag gjorde ingenting förutom och titta på serier och latade mig. Jo jag tvättade också. Så nu hänger det kläder lite överallt i lägenheten.
Idag tog jag mig ut en sväng och tittade på sängbord.
Åkte också förbi Farsta Centrum.
Nu sitter jag och försöker peppa mig själv till att åka till gymmet.
Det verkar inte som att jag får jobbet, det har visserligen inte hört av sig men jag antar att det har gått till en annan. Och de andra jobben jag sökte har inte heller hört av sig.
Så trist!
Jag börjar känna mig uttråkad och rastlös.
Vill att det ska hända lite i mitt liv.
Jag är såklart tacksam över det jag har men just nu känns allt lite tradigt.
Kanske allmän vintertrötthet.

Jaja, nu ska jag iaf åka och motionera lite.

Bye

torsdag 16 januari 2014

Jobbat

Jag har snart jobbat en vecka efter 8 dagars semester. Det är så fruktansvärt lugnt på jobbet. Vi är tre heltidare och det skulle räcka med en person som det ser ut nu, så lugnt är det.
Under min semester var jag på en intervju och det gick jättebra men jag börjar tappa hoppet för de har fortfarande inte hört av sig. Till mig sa de att de skulle höra av sig i början på den här veckan, dvs måndag eller tisdag. Det är fredag imorgon.

Kruxet var nog lönen. De frågade vad jag hade för löneanspråk och mitt minimum var 1000-2000 kr mer än vad de trodde var det vanligaste.

Jag stod på mig för är det något man absolut inte ska göra så är det att gå ner i lön. Jag gjorde det en gång och aldrig mer.

Hursomhelst i förrigår sökte jag ett annat jobb och imorgon ska jag söka ett till.

Tillslut borde det dyka upp något. Jag hoppas det iallafall. Pendlandet börjar bli outhärdligt, i kombination med hur dött det är på jobbet.
Man hittar ingen motivation till slut.

Semestern var jätteskön. Jag var hemma, träffade lite vänner, fönstershoppade och tränade.
Köpte ett träningskort för 3 månader. Lyckades faktiskt komma iväg igår efter jobbet. Men det blir väldigt sent och det är väl kanske inte optimalt att träna efter jobbet.

Nu ska jag sova.

Bye