torsdag 16 januari 2014

Jobbat

Jag har snart jobbat en vecka efter 8 dagars semester. Det är så fruktansvärt lugnt på jobbet. Vi är tre heltidare och det skulle räcka med en person som det ser ut nu, så lugnt är det.
Under min semester var jag på en intervju och det gick jättebra men jag börjar tappa hoppet för de har fortfarande inte hört av sig. Till mig sa de att de skulle höra av sig i början på den här veckan, dvs måndag eller tisdag. Det är fredag imorgon.

Kruxet var nog lönen. De frågade vad jag hade för löneanspråk och mitt minimum var 1000-2000 kr mer än vad de trodde var det vanligaste.

Jag stod på mig för är det något man absolut inte ska göra så är det att gå ner i lön. Jag gjorde det en gång och aldrig mer.

Hursomhelst i förrigår sökte jag ett annat jobb och imorgon ska jag söka ett till.

Tillslut borde det dyka upp något. Jag hoppas det iallafall. Pendlandet börjar bli outhärdligt, i kombination med hur dött det är på jobbet.
Man hittar ingen motivation till slut.

Semestern var jätteskön. Jag var hemma, träffade lite vänner, fönstershoppade och tränade.
Köpte ett träningskort för 3 månader. Lyckades faktiskt komma iväg igår efter jobbet. Men det blir väldigt sent och det är väl kanske inte optimalt att träna efter jobbet.

Nu ska jag sova.

Bye

Inga kommentarer: