tisdag 30 juli 2013

Juli

Snart har Juli gått och sommaren är rätt vad det är förbi.
Jag håller på att packa och ska sen magasinera allt på selfstore. Sen blir det flytt till mitt flickrum några månader tills jag hittat en lgh som är värd att köpa.
Imorgon är jag ledig och då ska allt göras. Lämna in bilen på service, besöka Selftstore, gå på begravning, titta på lgh och sen hem och fortsätta packa.
Målet är att ha allt klart när jag går på semester om 1 1/2 vecka.
Under semestern ska jag ägna mig åt golf.
Om det inte regnar vill säga.
Är det något jag inte gör frivilligt så är det att spela golf i regn.

Situationen känns bisarr och jag har nog inte fattat att jag faktiskt ska lämna mitt hem som har varit mitt i 4 år.
Men vad är det de säger; Your home is where your heart is.

Det känns tacksamt att man alltid har sina föräldrar.

Bye

måndag 8 juli 2013

Lån

Det har inte alls gått bra med banken och lån. Som det ser ut nu får jag låna 850 tusen och då har jag 150 tusen. Totalt 1 miljon. Jag får ingenting för det. En etta på 25 kvm. Jag kan inte bo i en etta på 25 kvm. På måndag ska vi träffa en jurist på banken och göra bodelning. Då vet de närmare hur det blir med mina lån. Jag la in 150 tusen på renovering av huset och kanske med lite tur får jag tillbaka det också. Då är det andra förutsättningar för lån. Det känns förjävligt.
Jag är riktigt missnöjd med mitt liv nu.
Och allt är S fel.

Han får behålla hus och ta över lån utan problem bara för att han tjänar bra.

Det känns så himla orättvist!
Idag var det visning på en lägenhet men jag skippade det för det känns ändå meningslöst att titta på lägenheter när jag inte ens har ett lånelöfte.

Livet är verkligen piss just nu och jag hoppas innerligt att jag får mer lån eller att min pappa får bli medlåntagare,

Bye

fredag 5 juli 2013

Semester

Nu är det semester! En vecka iallafall. Sen är det jobb i 4 veckor. Sen semester i 2 veckor.
Lägenheten som jag tittade på blev tyvärr såld. Kanske lika bra.
Idag skulle jag få svar av banken ang lönelöfte. Hon var inte klar med kalkylen men som det såg ut nu så var det under miljonen. Jag sa att jag inte kunde köpa en lägenhet för under 1 miljon. Hon skulle titta närmare på det och ringa tillbaka, vilket hon inte gjorde. Jag blev så irriterad. Så nu ska jag vända mig till andra banker. Jag har tagit kontakt med SBAB, de skulle ringa upp mig.

På söndag ska jag titta på två lägenheter och en på måndag.

Imorgon blir det golf med föräldrarna.

Hoppas hoppas det blir bra med lånelöftet.

Jag behöver gå vidare.
Även om vi inte är osams så är det inte roligt och behöva bo ihop.

Man vill börja på en ny kula.


Bye

lördag 29 juni 2013

Lägenheten

Jag tänker jättemycket på lägenheten och hoppas verkligen att jag får lån och att ingen bjuder på den så jag kan köpa den. Jag kan se mig själv sitta i den och starta mitt nya liv.
Det känns bra, trots allt.
Var hos grannarna ikväll och de är på min sida. De förstår inte hur S kan slänga bort allt pga att jag inte kan få barn.
Jag kan hålla med och det känns skönt att fler är på min sida. Men som jag har sagt många gånger; jag vill vara med någon som vill vara med mig, med eller utan barn.

Imorgon ska jag träffa min goda vän B, vi ska ut och dricka drinkar och det ska bli så himla kul och få träffa henne. Vi har inte träffats på över 1 1/2 år. Det är vansinnigt egentligen. Men vad är det man säger; bättre sent än aldrig. Och oavsett om vi inte setts på en månad eller ett år så är vi alltid vänner.
Och när man väl träffas så är det som att man sågs veckan innan.

Nu ska jag ta och sussa.

Bye

torsdag 27 juni 2013

Lägenhet

Idag var jag och tittade på en lägenhet. En fin tvåa i Bro. Den är billig och har jättelåg månadshyra. På onsdag ska jag till banken och höra om jag får lån. Hoppas det går vägen. Man vill ju inte bo kvar alltför länge. Även om det är ganska harmoniskt, och vi är rörande överens om att det här är det rätta.

Sen ska jag tiita på en annan lägenhet men den var 200 tusen kr dyrare och 800 kr mer i månadshyra.
Det var bara jag på visningen idag så man kan ju alltid hoppas.
Skulle jag köpa den blir det inflyttning i mitten av augusti.

Hoppas hoppas.

Bye

fredag 21 juni 2013

Slut

Det verkar som att det är här det tar slut, att vi inte kommer runt det faktum att jag inte kan bli gravid. Att äggdonation är för energikrävande. Besvikelsen ifall det inte lyckas.

Jag har sagt om och om igen; jag vill vara med någon som vill vara med mig. Med eller utan barn.
Så är det inte för honom.

Han kan inte tänka sig ett liv utan barn, och adoption verkar inte vara något alternativ.
Så nu är vi på ruta ett och det är här man inte orkar kämpa längre.

Jag kommer inleda mitt 33 - årliga år som singel. Jag skulle haft kalas nästa lördag men jag har ställt in det. Ikväll är det midsommarafton och vi skulle ha gått till ett par kompisar men vi har ställt in det också.

Jag får börja leta lägenhet som inte kostar skjortan och Bonita får bo i en tvåa.

Det känns sådär. Men som sagt, jag vill leva med någon som vill leva med mig, med eller utan barn.

Bye

fredag 7 juni 2013

Nyheter

Idag var vi på Carl von Linné kliniken och vi fick mycket tråkiga nyheter. De tycker inte att det är lönt att göra fler IVF för mina ägg är för dåliga, och det är svårt och gå omkring det. Chanserna är mycket små att det lyckas och det är bara slöseri med tid och pengar. I vårt fall rekommenderar de äggdonation.

Det känns förjävligt! Man är helt maktlös och det finns ingenting vi kan göra.

De sa att det är lika stor chans att vi blir gravida på naturligt sätt som via IVF.

Så ligger det till nu och jag är tveksam till att jag och S kan gå vidare efter det här.

Så himla tråkigt.

Bye