Tjoho jag ska på Kent konsert på söndag. Jag fick tag på en biljett via blocket. Jag smsade honom igår och idag kom jag förbi och hämtade den. Härligt!
500kr gick den på, det tycker jag är helt ok. Jag litar på att de ska vara värda det.
Det ska verkligen bli jättekul, det var jättelänge sen jag var på konsert.
Idag har jag tränat och sen varit värd på Wasa.
Ska försöka hinna med lite träning imorgon innan jobbet. Jag börjar sent så det ska nog gå, om inte sängen är för skön, vilket den nästan alltid är. Jag vill verkligen komma igång med träningen. Man mår ju så mycket bättre.
Apropå ingenting: Keane är rätt sköna och lyssna på, lite laid back musik.
Åh vad jag ser fram emot söndag. Och lördag, då är det fest med jobbet. Buffee och en massa sprit. Men jag planerar och ta det väldigt lugnt eftersom jag jobbar dagen efter och blir tvungen och ta 7.19 tåget. Ush.
Bye
torsdag 15 november 2007
onsdag 14 november 2007
Babyshambles
Ibland är jag lite sen när det gäller musik, tex Arctic monkeys upptäckte jag så sent som nu i maj. Babyshambles är ett annat band, visst jag har vetat vilka de är. Vem har undgått alla drogbravader som Pete Doherty har lyckats med plus hans on and off förhållande med Kate Moss? Vilket är synd för det känns som om bandet i sig har kommit i skymundan. Men jävlar vilket bra band. Han har en fantastisk röst och senaste skivan Shooter´s Nation är helt enkelt underbar. Speciellt låtarna "there she goes" och "Lost art of murder" där Pete sjunger med en sån inlevelse att man aldrig kan tro att rösten och skandalknarkaren är en och samma person. Men jodå, det är det och som han kan sjunga. Man får hoppas att han håller sig någorlunda ren så man får möjligheten att lyssna på fler skivor.
I helgen är det jobb, personalfest och förhoppningsvis en Kent konsert.
Jag letar febrilt efter biljetter och har nu mailat tre personer.
Jag vill jag vill å vad jag vill se dem. Sist jag såg de och enda gången var när de precis hade släppt Isola och spelade på Vattenfestivalen. Det här var nog 11 år sen men jag minns nästan varenda låt de spelade och de var så bra.
Hoppas hoppas.
Bye
I helgen är det jobb, personalfest och förhoppningsvis en Kent konsert.
Jag letar febrilt efter biljetter och har nu mailat tre personer.
Jag vill jag vill å vad jag vill se dem. Sist jag såg de och enda gången var när de precis hade släppt Isola och spelade på Vattenfestivalen. Det här var nog 11 år sen men jag minns nästan varenda låt de spelade och de var så bra.
Hoppas hoppas.
Bye
måndag 12 november 2007
Inland Empire
Jag såg Inland Empire av David Lynch, my god! Visst man förväntar sig skruvade filmer från den mannen men det här tog nog priset. Den handlar om en skådespelerska (brilliant spelad av Laura Dern) som får en roll, därefter är det en salig röra av stillbilder, osammanhängande klipp, och en story där man inte vet om det handlar om hennes roll eller om henne själv, Laura vet inte det heller. Mardrömmar och verklighet mixas 100 gånger om och tillslut är man helt matt för att ens orka bry sig. Slutet ger dock en liten klarhet men då har det gått 2h och 48 min eller mer. Och det enda man tänker på är "Jaha ska man kanske gå hem nu".
Imorgon ska jag se Blue Velvet, den har jag aldrig sett men det ska tydligen vara en av David Lynchs bästa. Jag personligen älskade Twin Peaks, och Mullholland Drive tyckte jag mycket om. Men Inland Empire får bara två björnar av mig, och det är mest tack vare Laura Dern. Such a waste on a great actress.
Jag har jobbat hela helgen men det har gått bra och imorgon är jag ledig. Ska passa på och träna. Jag har varit alldeles för onyttig på sista tiden och det kommer synas snart på vågen om jag inte tar tag i det.
Suck! Alltid dessa viktdilemman!
Bye
Imorgon ska jag se Blue Velvet, den har jag aldrig sett men det ska tydligen vara en av David Lynchs bästa. Jag personligen älskade Twin Peaks, och Mullholland Drive tyckte jag mycket om. Men Inland Empire får bara två björnar av mig, och det är mest tack vare Laura Dern. Such a waste on a great actress.
Jag har jobbat hela helgen men det har gått bra och imorgon är jag ledig. Ska passa på och träna. Jag har varit alldeles för onyttig på sista tiden och det kommer synas snart på vågen om jag inte tar tag i det.
Suck! Alltid dessa viktdilemman!
Bye
lördag 10 november 2007
Myslördag
Jag skulle ha gått ut med en kompis och druckit några öl ikväll, men runt fyra tiden fick jag ett sms av henne där hon skrev att hon var krasslig. Nu tycker jag det är bara skönt. Jag har hyrt tre filmer och ska ha myslördag. Just nu lyssnar jag på Arctic monkeys och surfar runt nätet. Jag verkligen älskar Arctic monkeys. Det är så synd att jag missade de live i somras. De var tydligen grymma enligt recensenterna. Jag upptäckte de så sent som i maj men jag blev kär med en gång.
Imorgon ska jag jobba på färgavdelningen. Jag börjar 8.45 vilket innebär att jag måste ta 7.19 tåget. Oh the horror.
Nu ska jag titta på Gudfadern, hyrde ettan, tvåan och flugornas herre. Eftersom det är gamla filmer får jag ha de i en vecka. Sweet.
Bye
Imorgon ska jag jobba på färgavdelningen. Jag börjar 8.45 vilket innebär att jag måste ta 7.19 tåget. Oh the horror.
Nu ska jag titta på Gudfadern, hyrde ettan, tvåan och flugornas herre. Eftersom det är gamla filmer får jag ha de i en vecka. Sweet.
Bye
torsdag 8 november 2007
Keyshia Cole
Jag kan varmt rekommendera Keyshia Coles nya skiva Just like you. Skön rnb och ballader. Tänk Mary J Blige när hon är som bäst. Skön röst och bra melodier. Faktiskt en skiva som växer, bäst är spåret Didn´t I tell you.
Äntligen är jag ledig, efter att ha jobbat sju dagar i rad ska jag få vila. Egentligen skulle jag ha varit ledig lör och sön också men de behövde personal, jag behöver pengar så jag tackade ja. Jag är ändå ledig imorgon och måndag. Imorgon ska jag ägna mig åt att storstäda och tvätta. Det ser hemskt ut hos mig, pundarkvart. En riktig pundarkvart. Ush stackar Bonita. Enda platsen hon kan vara på är soffan och sängen. Det är saker överallt.
Jag måste bli bättre på att städa. Ibland önskar jag att jag hade sambo, då skulle det vara lättare och ha städat. För då är man ju två om det. Jag fattar bara inte hur jag kan stöka till det så mycket.
Bye
Äntligen är jag ledig, efter att ha jobbat sju dagar i rad ska jag få vila. Egentligen skulle jag ha varit ledig lör och sön också men de behövde personal, jag behöver pengar så jag tackade ja. Jag är ändå ledig imorgon och måndag. Imorgon ska jag ägna mig åt att storstäda och tvätta. Det ser hemskt ut hos mig, pundarkvart. En riktig pundarkvart. Ush stackar Bonita. Enda platsen hon kan vara på är soffan och sängen. Det är saker överallt.
Jag måste bli bättre på att städa. Ibland önskar jag att jag hade sambo, då skulle det vara lättare och ha städat. För då är man ju två om det. Jag fattar bara inte hur jag kan stöka till det så mycket.
Bye
måndag 5 november 2007
Helt slut
Här är en bild på min kompis blivande katt Lucas. Han är 9 veckor, nu 10. Så söt!
Jag har jobbat hela helgen och idag var det 6.45-17 som gällde. Jag är helt slut och jag är inte ledig förrän på fredag. Förkyld är jag också. Det är inte humant att börja 6.45, för mig innebär det att jag måste ta 5.29 tåget. Jag kan säga att jag sover in till det längsta. "Jag vill inte jag vill inte" är det enda jag kan tänka på när jag ligger i sängen och snoosar var tionde minut under en timme. Men det går bra på jobbet och jag trivs jättebra. Den 17:e är det personalfest. Det ska bli jättekul, jag ska ta med mig min fina rosa kamera.
Jag har jobbat hela helgen och idag var det 6.45-17 som gällde. Jag är helt slut och jag är inte ledig förrän på fredag. Förkyld är jag också. Det är inte humant att börja 6.45, för mig innebär det att jag måste ta 5.29 tåget. Jag kan säga att jag sover in till det längsta. "Jag vill inte jag vill inte" är det enda jag kan tänka på när jag ligger i sängen och snoosar var tionde minut under en timme. Men det går bra på jobbet och jag trivs jättebra. Den 17:e är det personalfest. Det ska bli jättekul, jag ska ta med mig min fina rosa kamera.
Kanske lägger jag upp bilderna, om jag får för de andra.
Bye
lördag 3 november 2007
Vägra bära päls
Jag såg en film från PETA om hur djur behandlas för att människor ska få deras päls, det var bland det vidrigaste jag sett. När djuret flåddes levande brast det för mig, jag kunde inte sluta gråta, det var fruktansvärt. Sen såg man djuret levande utan päls och alldeles blodig och jag kan knappt tänka på vilken smärta den måste känt. Det är aldrig okej att bära päls tycker jag. Jag önskar att alla människor kunde vägra bära päls. Oavsett om det är begagnat eller nytt. Det skapar efterfrågan och djuren fortsätter att lida. Det är nästan så att jag funderar på att blir vegetarian, man har ju sett hur de behandlas under transporter. Ju mer jag tänker på det desto mer rätt känns det att bli vegeterian. Då kanske mitt matlagnings intresse kan öka. Det blir ju svårare och laga mat och man måste helt enkelt komma på nya recept för att få i sig alla vitaminer.
Ja det kanske inte är helt dumt.
Bye
Ja det kanske inte är helt dumt.
Bye
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)