söndag 26 januari 2020

Winterrun

Igår sprang jag Winterrun. Jag började dagen med jobb, det var inte lika hysteriskt som förra lördagen jag jobbade plus att jag satt på övervåningen. På övervåningen går man inte lika mycket. Kl 16 bytte jag om och åkte till mina föräldrar och mötte upp pappa. Vi åkte till söder och plockade upp mamma som hade slutat jobbet och åkte vidare till gamla stan där jag tog färjan till Skansen. Ca 18.10 startade sista gruppen som jag var i och jag började springa.
Jag hade bestämt från början att bara ta det lugnt och strunta i klockan. Jag hade bra flyt hela vägen, vissa uppförsbackar kändes lite motiga men jag stannade inte en enda gång. Det fanns inga vätskestationer vilket var lite synd för jag blev väldigt torr i munnen då jag har svårt att andas genom näsan. Banan var två varv och man avslutade med en lång uppförsbacke och den sista blev tung. Jag joggade mig uppför den i snigelfart och ökade takten in i mål där man fick bars, vatten och blåbärssoppa.
Jag kollade sen resultatet och jag sprang nästan 5min snabbare än Höstrusket som var i November, jag känner mig jättenöjd och utomhusrundorna verkar ha gett resultat. Imorse vaknade jag och övervägde om jag skulle åka till löpargruppen men beslöt sen för krypa ner i sängen igen och sova lite till.
Nu ska jag strax bege mig till mina föräldrar för att hämta min bil.

Imorgon blir det 6 dagars vecka. Jag ska jobba två extra lördagar i Februari för att dryga ut kassan lite, så i princip kommer jag jobba alla lördagar utom den 15/2 men det gör inte så mycket för jag har ändå 2 dagars ledighet då jag är ledig varannan måndag.

Bye

Inga kommentarer: