torsdag 23 januari 2020

Intervaller

I söndags skippade jag löpargruppen och prioriterade sovmorgon, mina vänner H och E var här på middag på lördagkväll så det blev ganska sent. Istället gick jag ut och sprang på eftermiddagen innan det blev mörkt. 8km blev det.
På lördag ska jag springa årets första lopp, Winterrun 10km, det ska bli kul och se vilken form man är i. Jag har inga förväntningar utan planerar att springa på känsla och strunta i tid och hastighet.
Idag körde jag ett intervallpass på löpbandet, satan vad jobbigt det var!
Jag sprang 3min/1min,  2min/1min, 4min/1min och 2min/1min mellan varje "set" tog jag 1minuts vila och mellan tex 3min/1min tog jag mellan 45-60sek vila. Jag var helt slut men det var kul att få upp flåset ordentligt.
Imorgon blir det vila och äta lasagne.
Får se hur jag känner mig på söndag morgon, eventuellt så åker jag ändå och kör långpass men i den långsammaste gruppen.

Bye

Inga kommentarer: