måndag 13 januari 2020

Dunderförkyld

5 dagars jobb och sen bröt förkylningen med stort F ut. Igår (söndag) var jag hemma hela dagen och snorade, sov och nös. Idag åkte jag till jobbet och åkte hem 4h senare för att kurera mig. Kommer vara hemma imorgon och fortsätta kurera mig. Förhoppningsvis mår jag bättre på onsdag. I värsta fall får jag vara hemma då också. Hade verkligen sett fram emot långpasset med min löpargrupp igår men jag stannade hemma och nu blir det ingen träning förrän söndag. Ibland måste man lyssna på kroppen och låta den återhämta sig.
Mina bihålor är fulla med snor och jag känner mig svullen, men jag har inte feber eller ont i halsen.
Om jag orkar ska jag försöka ta mig ut på en liten promenad annars är planen att tvätta och försöka sova en del.
Sova bort den här jobbiga förkylningen.

Bye

Inga kommentarer: