söndag 9 februari 2020

Långpass

Idag blev det månadens andra långpass med löpargruppen. Vi sprang drygt 21km, eller sprang och sprang, det blev mest lunkande. Jag var i toppform efter att ha sovit nästan 10h så jag borde egentligen ha sprungit i den lite snabbare gruppen. Nästa söndag blir det inget långpass. Eventuellt att jag springer en liten runda på kvällen. Maran känns inte lika omöjlig nu, även om jag är lite nervös inför den. Det är trots allt dubbelt så långt än vad jag sprang idag och förra söndagen.
Nu blir det soffläge resten av dagen. Har tvättid om ca 2h men annars finns inga planer.
Världens finaste B ligger på mattan nedanför och vilar.
Imorgon ska jag till sjukgymnasten innan jobbet, jag ska rådfråga henne om hur jag kan stärka mina axlar utan att belasta min axel för mycket och försöka få en tid hos en naprapat eftersom jag misstänker att jag är lite sned.

Bye

Inga kommentarer: