söndag 5 januari 2020

Långpass

Idag var jag ute med min löpargrupp, det blev 16km i lagom fart. Kändes riktigt bra. När jag vaknade fanns tanken på att skippa träningen och ta sovmorgon men jag klev upp, åt frukost och gjorde mig i ordning. Sen när jag väl kom dit hade jag vaknat till. Jag råkade hamna i en lite långsammare grupp eftersom jag gick in och hämtade min vätskebälte men det gjorde inget. Jag hade nog inte orkat hålla ett högre tempo under så lång tid.

Nu blir det vila, eventuellt tränar jag ett styrkepass på tisdag. På tisdag är det back to work. Min ledighet har gått rätt fort och jag börjar nu få mersmak, men det ska bli skönt att få in lite rutiner i livet igen. Och få träna styrka.
Jag har svårt att träna hemma. Att gå ut och springa är inga problem men styrkepass har jag svårt att få till när jag inte har tillgång till ett gym.

Bye


Inga kommentarer: