tisdag 31 december 2019

2019

Idag är det sista dagen på 2019, jag tog mig ut på en springrunda, 7 km skulle jag springa hade jag bestämt, och löprundan summerade mitt så kallade löparår ganska bra, det var tungt och dagsformen var inte på topp och det tog lång tid innan jag kom till andra andningen.
Men jag upptäckte att jag trivs bäst att springa i skogen, så fort jag kom ut på asfaltvägar skenade tankarna iväg och jag hade svårt att fokusera på bara löpningen och då blev det tungt.
Springer jag i skogen måste jag fokusera på var jag sätter ner foten och på så sätt blir det full fokus på löpningen och då känner jag hur det blir som en frizon i hjärnan.
Men jag har äntligen kommit dit, för säkert 10 år sedan hade jag en liten liten dröm om att någon gång bli den personen som sätter på sig löparskorna och ger sig ut på en löprunda. Jag är där nu, även om jag inte springer så snabbt eller särskilt långt så har jag nu blivit den som njuter av att gå ut och springa.
Fokus för 2020 kommer bli att träna mer styrka, minska på intervallträningen och öka löprundorna utomhus.

Det här med jullov har gjort mig gott. Jag har förutom sprungit lite passat på att träffa vänner.
I fredags var jag ute med min kompis E och åt god mat och drack goda drinkar. I lördags åkte jag till mina gamla hemtrakter och träffade bästa I och M, där fick jag supergod mat och massor med skratt, vin också såklart.
Det är sex år sedan jag flyttade och även om vi inte träffas så ofta så finns vänskapen där och jag uppskattar verkligen det.
Man ska ta hand om de vänner man har.

Nu ska jag börja göra mig i ordning, sitter fortfarande kvar i träningskläder efter löprundan.

Bye

Inga kommentarer: