fredag 18 december 2015

Rösten

Rösten kommer sakta men säkert tillbaka, men jag låter hemsk. Som om jag levt på whisky och cigaretter. Jag har hållit mig sysselsatt på jobbet ändå. Bytt etiketter dag in och dag ut. Och jag är blev aldrig klar idag. På söndag är det inventering. Då blir det jobb hela dagen. Förra året slapp jag den eftersom jag var så ny.
Vi fick julklapp från jobbet idag. 450kr i presentkort på valfri butik. Riktigt generöst.
Får se vad jag köper till mig själv.

Min julkänsla var lika med noll så jag åkte till Bauhaus och köpte mig en julgran. Kom hem, tog fram julpyntet och klädde granen. Tog upp tomtarna också. Köpte en tredje tomte på Rusta och en julgransmatta.
Jag ska köpa en ny tomte varje år tänkte jag.
Imorgon ska jag roa mig med att tvätta. Sen ska jag försöka komma iväg till stan och köpa julklapp till mamma.
På tisdag är jag ledig och då ska vi träffas i Sickla. Där tänkte jag köpa resterande julklappar.
Ute i god tid som vanligt, haha.

Varje år säger jag att jag ska vara ute i god tid men varje år står jag den 23:e och köper julklappar.

Nej nu ska jag ta och sova.

Bye

Inga kommentarer: