lördag 31 augusti 2013

Sömnlös

Sömnlös på berget. Jag skulle ha gått och lagt mig åtminstone en timme innan jag faktiskt gick och la mig. Så nu ligger jag i sängen med trötta ögon och kan inte varva ner. Jag brukar varva ner när jag läser men just nu är mina ögon för grusiga för det. Bonita ligger bredvid mig och sover.
Imorgon blir det jobb, och jag lyxar till det och tar bilen. Efteråt blir det faktiskt golf. Om det inte spöregnar, duggar det så åker jag dit. Jag har packat ner regnstället för säkerhetsskull.

Det känns lite trist att jag har golfat så lite i år. Betalat för ett medlemskap som jag knappt har utnyttjat.
I och för sig så har jag bara haft 3 veckor semester. Och det var inte ens 3 veckor på raken. Och nu är hösten här, det är kyligt på morgnarna och kyligt på kvällarna. Jaja, det kommer väl fler säsonger.

Igår skickade jag ett mms till S. Ett fint foto som jag tyckte han skulle ha. Han frågade om det var något annat jag ville.

Det är tydligt att han inte vill ha kontakt, vilket kanske är bra. Även om det känns helt bisarrt. 

Jag har varit med om separationer förut men då har relationerna varit infekterade en tid. Och man har blivit tvungen efter mycket om och men att bryta helt. Klippa av banden.

Man kan säga att det här är min första vuxna separation. Jag har aldrig tidigare varit sambo, aldrig haft en relation i vuxen ålder med någon man delat ett liv med.
För det är väl det som är den stora skillnaden på en kärleksrelation i ungdomen och en kärleksrelation i vuxenlivet.
Man är en del av varandras liv i ungdomen medan man delar ett liv i vuxenlivet.

Och det smärtar, även om jag inte gråtit floder så är det en sorg, en sorg över att Vårt liv tog slut.
Längtan till ett barn var starkare och min längtan var inte till ett barn utan till ett liv tillsammans. Med eller utan barn.

Kärlek är: Yellow med Coldplay

Bye




Inga kommentarer: