tisdag 27 augusti 2013

Semestern slut

Svisch så var semestern slut, det känns sådär. Jag kände mig inte riktigt färdig med ledigheten.
Det har varit så mycket stress med flytt och allt och jag slängs in i inventeringsveckan.
Vi började igår och ska helst vara klara om två dagar. Det är mängder med varor som ska scannas och det är en som scannar och en som registrerar. Det går inte så fort då. Annat var det på min gamla arbetsplats där vi var ca 200 pers med varsin scanner. Men det är klart, den butiken var betydligt större.

Annars rullar livet på.
Har stunder när det känns jobbigt men jag lever i en ganska skyddad värld nu i mitt lilla flickrum. Och det blir mycket tid som spenderas på pendlandet.
Idag var det vidrigt, jag råkade missa bussen vilket ledde till att jag missade pendeln med ca 10 min, som går varje halvtimme. Och nästa var givetvis 20 min sen. När jag äntligen sitter på pendeln så fastnar den två stationer innan jag ska kliva av, så jag byter till tunnelbanan för att komma till T-centralen, där det blir byte igen för att kunna åka vidare till slussen. Och i slussen fick jag vänta ca 10 min på bussen. Det tog mig nästan 3 timmar att komma hem. Det är inte ok.

Jag får se hur länge jag kommer orka, kontentan av det hela är ju att jag inte under några omständigheter får missa bussen till stationen. En miss kan tydligen leda till en massa förseningar.

Nej nu blir det sova.
Ska ju upp tidigt imorgon.

Bye



Inga kommentarer: