torsdag 25 oktober 2007

En riktigt bra skiva

Raising Sand med Robert Plant&Alison Krauss är en riktigt bra skiva. Lite country, ballader, blues.. Den är som ett gott glas rödvin, eller som en chokladbit. Man bara njuter hela tiden. Och Robert Plant låter som han alltid gjort, eller kanske tom bättre. Om någon hade sagt att den här skivan gjordes på 70 talet då han var känd för Led Zeppelin hade jag inte tvekat en sekund. Det har gått 40 år(!) och han låter likadan. Helt otroligt tycker jag. Med tanke på all sprit och cigg han har fått i sig under årens lopp.
Skivan är iaf helt underbar, köp!
En annan skiva som jag tycker riktigt mycket om är Kents nya "Tillbaka till samtiden" och tydligen tycker de flesta andra det också. På nästan alla tidningar har den fått riktigt bra recension. Förutom i nöjesguiden där Carl Reinholdtzon Belfrage sågar den totalt. Där skriver han bland annat "Tillbaka till samtiden osar av intellektuell osäkerhet och fantasilösa metaforer" vidare passar han på att ifrågasätta vad det är för typ av människor som kan uppskatta Kent och där tycker jag CRB går över gränsen. Okej om man inte gillar bandet men man ska inte kritisera andra människor som råkar tycka annat än en själv. Alla har rätt till en egen uppfattning och egen musiksmak. Personligen tycker jag att "Tillbaka till samtiden" är den bästa skivan sen "Hagnesta Hill".
Idag började jag 6.45, jag höll på att dö när jag gick upp 4.50. Halv sex satt jag på tåget och längtade till min härliga säng, jag slutade kl fyra och gick direkt till Wasa och var där till åtta. Såhär kommer det att vara varannan torsdag.
Men imorgon är jag ledig, och lörd, sön och mån. Gud vad skönt det ska bli.
Bye

Inga kommentarer: