Nu är julen över och den var perfekt. Jag åkte hem till mina föräldrar och tillsammans åkte vi till min faster där vi firade med mina kusiner och deras barn. God mat, gott vin och underbara samtal med massor av skratt. Igår låg jag hemma på soffan hela dagen och tittade på serier. Jag fick ett sms av min mamma där hon berättade att min biologiska farmor har nu gått vidare. Vi visste att hon var dålig och inte hade så långt kvar.
Jag har inte träffat henne på säkert 10 år, det blir tyvärr så när man har atlanten mellan sig. Man har sitt liv här och de har sitt liv där. Men det betyder inte att man inte bryr sig, och att det inte smärtar, för det gör det. Hon var en av de roligaste kvinnor jag träffat, varm och kärleksfull och jag önskar att jag hade kunnat spendera mer tid med henne. Hade hon bott i Sverige hade vi fikat varje söndag.
Jag kommer för alltid att ha henne i mitt hjärta och jag hoppas innerligt att min farbror som är kvar där hittar sin inre styrka för att ta sig igenom detta.
Idag tog jag mig ut på en springrunda. Målet vara att vara ute en timme. Jag hade på mig klockan men brydde mig inte om att titta på den. För varje kilometer säger den till; tid, avstånd och tempo så lite koll hade jag ändå.
Jag sprang nästan en mil. Det kändes tyngre idag än i måndags men sen såg jag att jag sprang lite snabbare idag. Hur jag ska orka springa mer än 4 varv av det jag sprang idag vet jag inte men det är iaf målet.
Funderar på att anmäla mig till Winterrun som är nu i Januari. om nästan 4veckor. Man kan välja mellan 5 km och 10 km, för mig är det givet att springa 10 km. Kan vara kul och se hur formen är.
Det här med jullov är underbart. Jag har bara varit ledig i 4 dagar och det känns som 2 veckor.
Imorgon ska jag träffa min fina vän E. På lördag blir det besök i mina gamla trakter hos I och M.
På måndag måste jag åka till jobbet för jag glömde att regga min semester. Men då kan jag passa på att träna lite styrka.
Bye
fredag 27 december 2019
måndag 16 december 2019
December 2019
Det var ett tag sedan man skrev, 2 år, 9 månader och 2 veckor sedan för att vara exakt.
Hjälp vart tar tiden vägen? Livet rullar på. jag har blivit jätte hes och är nu hemma för att vila stämbanden. Var på jobbet idag men försökte prata så lite som möjligt, det var lättare sagt än gjort när man jobbar i butik. Tog beslutet att vara hemma imorgon, vila hela dagen och inte prata alls. Får se hur rösten är på onsdag. Det märkliga är att jag känner mig pigg i övrigt, har i och för sig lite ont i halsen när jag sväljer och mitt högra öga är väldigt torr, i övrigt inga förkylningssympton.
Snart är det julafton, jag börjar komma i stämning nu när jag har en gran. Köpte en i lördags och klädde den, riktigt fin blev den. I år kommer jag för första gången någonsin ha julledigt. Jag tog ut 5 dagar och fick totalt 15 dagar ledigt tack vare röda dagar och klämdagar. Det kommer kännas jättekonstigt att ha semester mitt i vintern och bara vara hemma. Planen är att organisera om mitt förråd. Och försöka ta mig ut på några löprundor.
Löpningen är något jag nu försöker utveckla. Jag sprang några lopp i år men tyvärr var jag långsammare än tidigare år. Inget millopp under timmen. Däremot passerade jag en rejäl tröskel genom att "springa" lidingöloppet 30km. Jag skriver "springa" för det var mer gå, springa, jogga, gå och det tog en evighet. Närmare bestämt 4 timmar och 30 min.
Det var fruktansvärt jobbigt och jag hade aldrig tagit mig an utmaningen om det inte vore för att jag vann en startplats genom min löpargrupp. Jag kunde välja mellan att springa 15km eller 30km, men jag tänkte; Lidingöloppet är 30km, ska jag vara med ska jag försöka springa 30km.
Så jag gjorde det och nu har jag anmält mig till nästa år, frivilligt. Och när jag var i farten så anmälde jag mig till Stockholm Marathon också, 42 långa km. Galet!
Det är i slutet på Maj, och den här gången vill jag vara bättre förberedd. Inför Lidingöloppet så tränade jag alldeles för lite. Jag måste vänja kroppen vid längre löprundor utomhus. Det räcker inte med att springa intervaller 2 gånger i veckan och styrketräna 1 gång i veckan och något millopp här och där.
Jag har nu anmält mig till en ny löpargrupp. Vi kommer köra på söndagmornar hela vintern och våren. Min förhoppning är att vara med på så många söndagar som möjligt, då får man in långpassen. Nu på söndag kommer jag inte vara med för jag ska jobba, men söndagen innan nyår räknar jag med att komma ut.
Det här kanske blir en löparblogg?
Hursom så kommer jag nog skriva lite oftare hädanefter :)
Bye
Hjälp vart tar tiden vägen? Livet rullar på. jag har blivit jätte hes och är nu hemma för att vila stämbanden. Var på jobbet idag men försökte prata så lite som möjligt, det var lättare sagt än gjort när man jobbar i butik. Tog beslutet att vara hemma imorgon, vila hela dagen och inte prata alls. Får se hur rösten är på onsdag. Det märkliga är att jag känner mig pigg i övrigt, har i och för sig lite ont i halsen när jag sväljer och mitt högra öga är väldigt torr, i övrigt inga förkylningssympton.
Snart är det julafton, jag börjar komma i stämning nu när jag har en gran. Köpte en i lördags och klädde den, riktigt fin blev den. I år kommer jag för första gången någonsin ha julledigt. Jag tog ut 5 dagar och fick totalt 15 dagar ledigt tack vare röda dagar och klämdagar. Det kommer kännas jättekonstigt att ha semester mitt i vintern och bara vara hemma. Planen är att organisera om mitt förråd. Och försöka ta mig ut på några löprundor.
Löpningen är något jag nu försöker utveckla. Jag sprang några lopp i år men tyvärr var jag långsammare än tidigare år. Inget millopp under timmen. Däremot passerade jag en rejäl tröskel genom att "springa" lidingöloppet 30km. Jag skriver "springa" för det var mer gå, springa, jogga, gå och det tog en evighet. Närmare bestämt 4 timmar och 30 min.
Det var fruktansvärt jobbigt och jag hade aldrig tagit mig an utmaningen om det inte vore för att jag vann en startplats genom min löpargrupp. Jag kunde välja mellan att springa 15km eller 30km, men jag tänkte; Lidingöloppet är 30km, ska jag vara med ska jag försöka springa 30km.
Så jag gjorde det och nu har jag anmält mig till nästa år, frivilligt. Och när jag var i farten så anmälde jag mig till Stockholm Marathon också, 42 långa km. Galet!
Det är i slutet på Maj, och den här gången vill jag vara bättre förberedd. Inför Lidingöloppet så tränade jag alldeles för lite. Jag måste vänja kroppen vid längre löprundor utomhus. Det räcker inte med att springa intervaller 2 gånger i veckan och styrketräna 1 gång i veckan och något millopp här och där.
Jag har nu anmält mig till en ny löpargrupp. Vi kommer köra på söndagmornar hela vintern och våren. Min förhoppning är att vara med på så många söndagar som möjligt, då får man in långpassen. Nu på söndag kommer jag inte vara med för jag ska jobba, men söndagen innan nyår räknar jag med att komma ut.
Det här kanske blir en löparblogg?
Hursom så kommer jag nog skriva lite oftare hädanefter :)
Bye
onsdag 1 mars 2017
1:a mars
Idag är det 1:a mars. Vilket betyder att golfsäsongen börjar närma sig, och framförallt golfresan. Min löpargrupp börjar snart och jag har inte sprungit på snart två veckor. Förra veckan på gymmet var det någon som tappade en viktsäck på min fot. Den svullnade upp rejält och jag har haft ont till och från så jag har inte vågat springa. Kanske att jag försöker idag eller imorgon med att småjogga.
Annars rullar livet på, jobb jobb jobb som vanligt. Träffar vänner och slappar hemma. Still med kärleken. Kanske är det så att jag inte vill träffa någon. Att jag känner mig bekväm med det jag har. Även om jag ibland saknar att ha någon att sova med och som håller om mig. Att ha någon att laga mat till och äta middag med. Men man ska träffa någon som man trivs med och som man känner attraktion till. Det är inte det lättaste tyvärr.
Bye
Annars rullar livet på, jobb jobb jobb som vanligt. Träffar vänner och slappar hemma. Still med kärleken. Kanske är det så att jag inte vill träffa någon. Att jag känner mig bekväm med det jag har. Även om jag ibland saknar att ha någon att sova med och som håller om mig. Att ha någon att laga mat till och äta middag med. Men man ska träffa någon som man trivs med och som man känner attraktion till. Det är inte det lättaste tyvärr.
Bye
torsdag 2 februari 2017
Februari
Januari kändes som en lång månad. Jobb, jobb och mera jobb. Nu är det Februari och det är bara 3 månader kvar tills jag får golfa. Det känns långt borta men jag vet också att 3 månader svischar förbi.
Jag har bott i min lägenhet i över tre år (!) mycket har hänt men samtidig ingenting.
Jag har i alla fall hittat nya hobbys/aktiviteter som jag tycker om förutom golf. Löpning och klättring.
Klättring testade jag för ca 3veckor sedan. Fastnade direkt. Jag tänker att det kan vara ett bra komplement till min löpning. Apropå löpning så har jag lite dåligt samvete över att jag faktiskt inte sprungit en endaste runda på hela året. Ska försöka ta mig ut i helgen nu när jag äntligen har en ledig helg. Måste träna inför loppet som jag anmält mig till som är om knappt 2 månader. Jag vill ju ha ganska bra tid på 8km.
Får se hur det går.
Nu ska jag göra mig i ordning för att sova.
Bye
Jag har bott i min lägenhet i över tre år (!) mycket har hänt men samtidig ingenting.
Jag har i alla fall hittat nya hobbys/aktiviteter som jag tycker om förutom golf. Löpning och klättring.
Klättring testade jag för ca 3veckor sedan. Fastnade direkt. Jag tänker att det kan vara ett bra komplement till min löpning. Apropå löpning så har jag lite dåligt samvete över att jag faktiskt inte sprungit en endaste runda på hela året. Ska försöka ta mig ut i helgen nu när jag äntligen har en ledig helg. Måste träna inför loppet som jag anmält mig till som är om knappt 2 månader. Jag vill ju ha ganska bra tid på 8km.
Får se hur det går.
Nu ska jag göra mig i ordning för att sova.
Bye
onsdag 4 januari 2017
2017
Nytt år. 2017 har börjat och jag lämnar 2016 bakom mig.
För mig var det ett ganska bra år, det hände inte så mycket men två resor blev det ändå. Golfresa med föräldrarna och solresa med mamma. Jag hade tänkt att det skulle bli ett golfår men istället blev det ett löparår. Jag gick med en löpargrupp, vårtermin och hösttermin, jag sprang totalt 4 lopp. Tre 10km lopp och ett 5km lopp. Jag lyckades träna 1-2ggr i veckan ibland till och med 3ggr i veckan i stort sett hela året. Jag träffade vänner och jag spelade lite golf.
Kärleken däremot stod still.
Kanske för att jag nånstans är rädd för kärleken. Att låta någon komma nära, att bli sårad, att bli lämnad, att inte bli älskad för den jag är, att inte kunna erbjuda personen något som jag aldrig kommer kunna ge, ett barn.
Där har jag rannsakat mig själv och nu tre år senare känner jag mig ändå tillfreds med att jag förmodligen aldrig kommer få ett barn. Det gör ont ibland, och det svider i hjärtat, och jag kan ibland känna mig rädd för att jag faktiskt känner sveda i hjärtat. Men då känner jag ändå att det känns ok.
Jag har tidigare sagt att jag måste träffa någon som har barn.
Men har nu omvärderat och tänkt om. Det är faktiskt inte nödvändigt att jag träffar någon som har barn, jag kan träffa någon som inte har barn, som ändå vill vara med mig och är okej med att det inte blir några barn.
Jag kan också träffa någon som har barn och som vill vara med mig och väljer mig.
Det viktiga är att personen vill vara med mig, väljer mig, blir kär i mig.
Precis som jag vill vara med den personen, väljer den personen, blir kär i den personen.
Det är inte lätt och man väljer inte den man blir kär i, lika lite som man kan få någon annan att bli kär i en. Någonstans är jag en hopplös romantiker som tror på kärlek vid första ögonkastet, himlastormande förälskelse, kan inte sluta tänka på dig kärlek. Men bara för att det är så från den ena sidan betyder det inte att det är så från den andra sidan.
2017 blir för mig ett år där jag förhoppningsvis blir en bättre löpare, en bättre golfare och framförallt lyckligare och mer tillfreds. Och att hälsan fortsätter vara bra/bättre.
Bye
För mig var det ett ganska bra år, det hände inte så mycket men två resor blev det ändå. Golfresa med föräldrarna och solresa med mamma. Jag hade tänkt att det skulle bli ett golfår men istället blev det ett löparår. Jag gick med en löpargrupp, vårtermin och hösttermin, jag sprang totalt 4 lopp. Tre 10km lopp och ett 5km lopp. Jag lyckades träna 1-2ggr i veckan ibland till och med 3ggr i veckan i stort sett hela året. Jag träffade vänner och jag spelade lite golf.
Kärleken däremot stod still.
Kanske för att jag nånstans är rädd för kärleken. Att låta någon komma nära, att bli sårad, att bli lämnad, att inte bli älskad för den jag är, att inte kunna erbjuda personen något som jag aldrig kommer kunna ge, ett barn.
Där har jag rannsakat mig själv och nu tre år senare känner jag mig ändå tillfreds med att jag förmodligen aldrig kommer få ett barn. Det gör ont ibland, och det svider i hjärtat, och jag kan ibland känna mig rädd för att jag faktiskt känner sveda i hjärtat. Men då känner jag ändå att det känns ok.
Jag har tidigare sagt att jag måste träffa någon som har barn.
Men har nu omvärderat och tänkt om. Det är faktiskt inte nödvändigt att jag träffar någon som har barn, jag kan träffa någon som inte har barn, som ändå vill vara med mig och är okej med att det inte blir några barn.
Jag kan också träffa någon som har barn och som vill vara med mig och väljer mig.
Det viktiga är att personen vill vara med mig, väljer mig, blir kär i mig.
Precis som jag vill vara med den personen, väljer den personen, blir kär i den personen.
Det är inte lätt och man väljer inte den man blir kär i, lika lite som man kan få någon annan att bli kär i en. Någonstans är jag en hopplös romantiker som tror på kärlek vid första ögonkastet, himlastormande förälskelse, kan inte sluta tänka på dig kärlek. Men bara för att det är så från den ena sidan betyder det inte att det är så från den andra sidan.
2017 blir för mig ett år där jag förhoppningsvis blir en bättre löpare, en bättre golfare och framförallt lyckligare och mer tillfreds. Och att hälsan fortsätter vara bra/bättre.
Bye
onsdag 28 december 2016
Mellandagar
Nu är det mellandagar. Julen har precis varit och nyårsafton är om 3dagar. Julen var jättemysig. Jag åkte hem till mina föräldrar och tillsammans åkte vi till min faster där mina kusiner och deras barn var. Det var en trevlig sammankomst med mycket skratt.
På juldagen var jag hemma, städade, gick ut och sprang, lagade mat och tittade på tv. Ganska effektiv ändå. Jag sprang ca 6km, testade mina nya löparskor som jag spontanköpte förra veckan.
I måndags åkte jag inte till stan och hade kvalitetstid med mammsen, vi fikade, shoppade, och åt middag.
Igår tog ledigheten slut. Jag jobbade fram till 17 och åkte sen till stan för att träffa E.
Alltid lika kul när vi ses. Tyvärr kunde inte H följa med. Vi brukar annars försöka träffas alla tre.
Nej nu ska jag göra mig i ordning för att åka till jobbet.
Bye
På juldagen var jag hemma, städade, gick ut och sprang, lagade mat och tittade på tv. Ganska effektiv ändå. Jag sprang ca 6km, testade mina nya löparskor som jag spontanköpte förra veckan.
I måndags åkte jag inte till stan och hade kvalitetstid med mammsen, vi fikade, shoppade, och åt middag.
Igår tog ledigheten slut. Jag jobbade fram till 17 och åkte sen till stan för att träffa E.
Alltid lika kul när vi ses. Tyvärr kunde inte H följa med. Vi brukar annars försöka träffas alla tre.
Nej nu ska jag göra mig i ordning för att åka till jobbet.
Bye
torsdag 1 december 2016
December
Idag är det första December. Tiden går galet fort. För mig var det ganska nyligen Oktober, vet inte riktigt vad som hände med November men nu är det exakt 24dagar till julafton. Som vanligt känner jag ingen julstämning. Det brukar komma två-tre dagar innan julafton.
Men jag har iallafall satt upp tre adventsstjärnor och en adventsljusstake hemma. Funderar också på att köpa två tomtar som kan komplettera dem tre tomtar jag redan har. Julgran har jag inte bestämt än om jag ska ha iår.
Mitt trägolv i vardagsrummet blev slipat och lackat för ett tag sen och jag är lite orolig för att jag ska repa det när jag tar in en julgran. Jag får se hur jag gör.
Annars är allt fint, jag jobbar på som vanligt, försöker äta och sova bra. Det sistnämnda gick sådär inatt. Hade jättesvårt att somna men tillslut lyckades jag men då var klockan 4-5 så jag har inte sovit många timmar. Ska strax hoppa in i duschen och bege mig till jobbet.
Jag har en ny bil sen snart tre veckor. Tyvärr har jag inte fått min gamla bil såld. Nissan Micra verkar vara svårsåld. Nackdelen är att den har rullat ganska många mil för att vara en Micra. Hade det varit en Volvo, Volkswagen eller Skoda som kört lika många mil hade den nog blivit såld ganska omgående.
Jag vill inte heller sänka priset alltför mycket men jag gissar på att jag får lägga in den på nytt och sänka priset 2000kr eller liknande.
Först satte jag ut den för 23000, priset var i närheten av de andra Micror som var ute på annons. Sen ändrade jag till 18500, men då försvann inte ursprungspriset, annonsen visade att den hade sänkts i pris. Så både 23000 och 18500 stod med.
Jag får nog lägga ut den för 16000 men som en ny annons.
Det har varit tre personer som har ringt eller sms;at om den men sen har de inte hört av sig mer tyvärr.
Hade varit trevligt med lite extrapengar plus att det känns onödigt att ha en bil som man inte använder.
Nej nu ska jag göra mig iordning. Kommer bli en lång dag.
Bye
Men jag har iallafall satt upp tre adventsstjärnor och en adventsljusstake hemma. Funderar också på att köpa två tomtar som kan komplettera dem tre tomtar jag redan har. Julgran har jag inte bestämt än om jag ska ha iår.
Mitt trägolv i vardagsrummet blev slipat och lackat för ett tag sen och jag är lite orolig för att jag ska repa det när jag tar in en julgran. Jag får se hur jag gör.
Annars är allt fint, jag jobbar på som vanligt, försöker äta och sova bra. Det sistnämnda gick sådär inatt. Hade jättesvårt att somna men tillslut lyckades jag men då var klockan 4-5 så jag har inte sovit många timmar. Ska strax hoppa in i duschen och bege mig till jobbet.
Jag har en ny bil sen snart tre veckor. Tyvärr har jag inte fått min gamla bil såld. Nissan Micra verkar vara svårsåld. Nackdelen är att den har rullat ganska många mil för att vara en Micra. Hade det varit en Volvo, Volkswagen eller Skoda som kört lika många mil hade den nog blivit såld ganska omgående.
Jag vill inte heller sänka priset alltför mycket men jag gissar på att jag får lägga in den på nytt och sänka priset 2000kr eller liknande.
Först satte jag ut den för 23000, priset var i närheten av de andra Micror som var ute på annons. Sen ändrade jag till 18500, men då försvann inte ursprungspriset, annonsen visade att den hade sänkts i pris. Så både 23000 och 18500 stod med.
Jag får nog lägga ut den för 16000 men som en ny annons.
Det har varit tre personer som har ringt eller sms;at om den men sen har de inte hört av sig mer tyvärr.
Hade varit trevligt med lite extrapengar plus att det känns onödigt att ha en bil som man inte använder.
Nej nu ska jag göra mig iordning. Kommer bli en lång dag.
Bye
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)