måndag 16 december 2019

December 2019

Det var ett tag sedan man skrev, 2 år, 9 månader och 2 veckor sedan för att vara exakt.
Hjälp vart tar tiden vägen? Livet rullar på. jag har blivit jätte hes och är nu hemma för att vila stämbanden. Var på jobbet idag men försökte prata så lite som möjligt, det var lättare sagt än gjort när man jobbar i butik. Tog beslutet att vara hemma imorgon, vila hela dagen och inte prata alls. Får se hur rösten är på onsdag. Det märkliga är att jag känner mig pigg i övrigt, har i och för sig lite ont i halsen när jag sväljer och mitt högra öga är väldigt torr, i övrigt inga förkylningssympton.

Snart är det julafton, jag börjar komma i stämning nu när jag har en gran. Köpte en i lördags och klädde den, riktigt fin blev den. I år kommer jag för första gången någonsin ha julledigt. Jag tog ut 5 dagar och fick totalt 15 dagar ledigt tack vare röda dagar och klämdagar. Det kommer kännas jättekonstigt att ha semester mitt i vintern och bara vara hemma. Planen är att organisera om mitt förråd. Och försöka ta mig ut på några löprundor.

Löpningen är något jag nu försöker utveckla. Jag sprang några lopp i år men tyvärr var jag långsammare än tidigare år. Inget millopp under timmen. Däremot passerade jag en rejäl tröskel genom att "springa" lidingöloppet 30km. Jag skriver "springa" för det var mer gå, springa, jogga, gå och det tog en evighet. Närmare bestämt 4 timmar och 30 min.
Det var fruktansvärt jobbigt och jag hade aldrig tagit mig an utmaningen om det inte vore för att jag vann en startplats genom min löpargrupp. Jag kunde välja mellan att springa 15km eller 30km, men jag tänkte; Lidingöloppet är 30km, ska jag vara med ska jag försöka springa 30km.
Så jag gjorde det och nu har jag anmält mig till nästa år, frivilligt. Och när jag var i farten så anmälde jag mig till Stockholm Marathon också, 42 långa km. Galet!
Det är i slutet på Maj, och den här gången vill jag vara bättre förberedd. Inför Lidingöloppet så tränade jag alldeles för lite. Jag måste vänja kroppen vid längre löprundor utomhus. Det räcker inte med att springa intervaller 2 gånger i veckan och styrketräna 1 gång i veckan och något millopp här och där.
Jag har nu anmält mig till en ny löpargrupp. Vi kommer köra på söndagmornar hela vintern och våren. Min förhoppning är att vara med på så många söndagar som möjligt,  då får man in långpassen. Nu på söndag kommer jag inte vara med för jag ska jobba, men söndagen innan nyår räknar jag med att komma ut.

Det här kanske blir en löparblogg?
Hursom så kommer jag nog skriva lite oftare hädanefter :)

Bye



Inga kommentarer: