fredag 27 december 2019

Annandag Jul

Nu är julen över och den var perfekt. Jag åkte hem till mina föräldrar och tillsammans åkte vi till min faster där vi firade med mina kusiner och deras barn. God mat, gott vin och underbara samtal med massor av skratt. Igår låg jag hemma på soffan hela dagen och tittade på serier. Jag fick ett sms av min mamma där hon berättade att min biologiska farmor har nu gått vidare. Vi visste att hon var dålig och inte hade så långt kvar.
Jag har inte träffat henne på säkert 10 år, det blir tyvärr så när man har atlanten mellan sig. Man har sitt liv här och de har sitt liv där. Men det betyder inte att man inte bryr sig, och att det inte smärtar, för det gör det. Hon var en av de roligaste kvinnor jag träffat, varm och kärleksfull och jag önskar att jag hade kunnat spendera mer tid med henne. Hade hon bott i Sverige hade vi fikat varje söndag.
Jag kommer för alltid att ha henne i mitt hjärta och jag hoppas innerligt att min farbror som är kvar där hittar sin inre styrka för att ta sig igenom detta.

Idag tog jag mig ut på en springrunda. Målet vara att vara ute en timme. Jag hade på mig klockan men brydde mig inte om att titta på den. För varje kilometer säger den till; tid, avstånd och tempo så lite koll hade jag ändå.
Jag sprang nästan en mil. Det kändes tyngre idag än i måndags men sen såg jag att jag sprang lite snabbare idag. Hur jag ska orka springa mer än 4 varv av det jag sprang idag vet jag inte men det är iaf målet.
Funderar på att anmäla mig till Winterrun som är nu i Januari. om nästan 4veckor. Man kan välja mellan 5 km och 10 km, för mig är det givet att springa 10 km. Kan vara kul och se hur formen är.

Det här med jullov är underbart. Jag har bara varit ledig i 4 dagar och det känns som 2 veckor.

Imorgon ska jag träffa min fina vän E. På lördag blir det besök i mina gamla trakter hos I och M.
På måndag måste jag åka till jobbet för jag glömde att regga min semester. Men då kan jag passa på att träna lite styrka.

Bye

Inga kommentarer: