Skulle ha varit ledig i helgen men åkte på extrajobb nu på lördag. Tänkte att det är lika bra då jag ändå inte hade tänkt att göra så mycket. Eller jo jag hade tänkt att åka till stan och eventuellt klippa mig men extra pengar är aldrig fel istället för att göra av med en massa pengar.
Ska iofs göra av med lite pengar imorgon då jag måste åka till Forum och köpa födelsedagspresent till faster och kusindotter som har kalas på söndag.
Sen ska jag se vad det kostar att byta skärm till min mobil, alternativt köpa en ny mobil.
Jag ser knappt någonting med frostfilmen som min vän M klistrade på.
Nej nu blir det soffläge med lite seriemaraton.
Bye
torsdag 8 oktober 2015
lördag 3 oktober 2015
Lördag
Idag är det lördag, jag har jobbat, tvättat, städat lite och tog mig ut på en springrunda. Det blev 9km på 54.33 min. Kanske inte helt omöjligt att springa 10km under 60min.
Tänker att det kanske känns lättare när det är ljust ute och man ser andra kämpa på.
Imorgon blir det golf med föräldrarna, det ska bli mysigt. Troligen årets sista golfrunda.
Sen är det 5 dagars jobbvecka.
Nu ska jag till tvättstugan.
Bye
torsdag 1 oktober 2015
Springrunda
Vaknade av mig själv strax efter 5 imorse, sen somnade jag om och vaknade flera gånger tills jag gick upp strax efter 7. Funderar på att åka tidigare till jobbet, har en del att fixa känner jag. Igår var en rörig dag och jag slutade 17. Kände egentligen att jag hade behövt stanna kvar pga kort om personal men jag åkte hem, bytte om och tog mig ut på en springrunda. Det var lite tungt för näsan rann konstant. Men nästan 5km blev det på 28min. Ska springa hässelbyloppet som är 10km nästa lördag. Ska försöka ta mig ut på en 8km springrunda på lördag.
Idag blir träning på gym. Köpte en pt timme och fick ett nytt schema som jag ska följa.
När jag sprang igår halkade mobilen ur armfodralet och slog i asfalten så nu är det en rejäl spricka på skärmen. Mobilen är lite över ett år gammal bara och jag har två års bindningstid på den. Kul.
Nej nu ska jag hoppa in i duschen och åka till jobbet.
Bye
Idag blir träning på gym. Köpte en pt timme och fick ett nytt schema som jag ska följa.
När jag sprang igår halkade mobilen ur armfodralet och slog i asfalten så nu är det en rejäl spricka på skärmen. Mobilen är lite över ett år gammal bara och jag har två års bindningstid på den. Kul.
Nej nu ska jag hoppa in i duschen och åka till jobbet.
Bye
lördag 26 september 2015
Ledig helg
Ledig helg, den första under september månad. Igår var jag och E ute och partade. Vi var på Berns, dansade natten lång. Riktigt kul. Sen blev det nattbussen hem och snabbt i säng.
Snart kommer pappa och hämtar mig, vi ska golfa.
Drack både öl och drinkar och känner ingenting av det idag. Känns som lotteri varje gång. Vet aldrig hur jag kommer må dagen efter. Men jag kanske dansade bort det mesta.
Nu måste jag göra mig i ordning.
Bye
Snart kommer pappa och hämtar mig, vi ska golfa.
Drack både öl och drinkar och känner ingenting av det idag. Känns som lotteri varje gång. Vet aldrig hur jag kommer må dagen efter. Men jag kanske dansade bort det mesta.
Nu måste jag göra mig i ordning.
Bye
söndag 20 september 2015
Social helg
Jag har haft en social helg. I fredags efter jobbet träffade jag M på söder. Vi tog två öl och hade jättetrevligt. Igår var det först jobb, sen åkte jag ut till A där jag fick god mat med efterrätt och en massa snack. Supermysigt. Idag blev det golf med föräldrarna. Vi spelade på Fors Gk, en jättefin bana som ligger 5 min ifrån mig. Tyvärr var inte mitt spel lika fint.
Jag tror jag spelar för sällan.
Ska försöka spela nästa helg både lördag och söndag när jag ändå är ledig.
Den enda lediga helg jag kommer ha i September.
Jag har jobbat varje lördag fram till nu.
Men nu är kampanjen över. Igår var det fullt i butiken.
På tisdag och onsdag är jag på kurs, så det blir bara måndag, torsdag och fredag för mig.
Snart är September förbi, det går så fort!
Jag har bott i min lägenhet i snart två år.
Jag har varit singel i över två år. Och är inte ens i närheten av att sluta vara det.
Inte för att jag klagar men lite dejtande vore inte helt fel.
Vill verkligen inte bli för bekväm och kräsen, vilket är väldigt lätt hänt tyvärr.
Nej, nu ska jag slå mig ner i soffan och ha lite seriemaraton.
Bye
Jag tror jag spelar för sällan.
Ska försöka spela nästa helg både lördag och söndag när jag ändå är ledig.
Den enda lediga helg jag kommer ha i September.
Jag har jobbat varje lördag fram till nu.
Men nu är kampanjen över. Igår var det fullt i butiken.
På tisdag och onsdag är jag på kurs, så det blir bara måndag, torsdag och fredag för mig.
Snart är September förbi, det går så fort!
Jag har bott i min lägenhet i snart två år.
Jag har varit singel i över två år. Och är inte ens i närheten av att sluta vara det.
Inte för att jag klagar men lite dejtande vore inte helt fel.
Vill verkligen inte bli för bekväm och kräsen, vilket är väldigt lätt hänt tyvärr.
Nej, nu ska jag slå mig ner i soffan och ha lite seriemaraton.
Bye
tisdag 15 september 2015
Höst
Nu är det verkligen höst. Idag har det regnat hela dagen och det blir mörkt före 20 på kvällarna.
Jag var ledig söndag och måndag. Igår var jag hemma hela dagen och gjorde absolut ingenting. Jo jag tvättade.
I söndags var jag och mamma och spelade golf på lövsättra gk. Tyvärr tappade jag bort mina fina driveutslag så det blev ingen sänkning som jag hade hoppats på. Förhoppningsvis blir det golf nu på söndag. Sen är det inte mycket kvar av golfsäsongen tyvärr. Och som vanligt känner jag mig långt ifrån klar med golfsäsongen.
Om ca tre veckor är det Hässelbyloppet med min vän M, 10km.
Hittills har jag bara sprungit 5km sedan Midnattsloppet. Har tyvärr haft lite problem med mitt högerknä, så jag har inte våga sprungit så mycket. Tanken var att jag skulle ut igår men eftersom knät inte kändes helt hundra hoppade jag över det och låg och latade mig istället.
Ev springer jag lite imorgon på löpbandet på jobbet. Jag får se.
Nu ska jag göra mig iordning för läggdags.
Bye
Jag var ledig söndag och måndag. Igår var jag hemma hela dagen och gjorde absolut ingenting. Jo jag tvättade.
I söndags var jag och mamma och spelade golf på lövsättra gk. Tyvärr tappade jag bort mina fina driveutslag så det blev ingen sänkning som jag hade hoppats på. Förhoppningsvis blir det golf nu på söndag. Sen är det inte mycket kvar av golfsäsongen tyvärr. Och som vanligt känner jag mig långt ifrån klar med golfsäsongen.
Om ca tre veckor är det Hässelbyloppet med min vän M, 10km.
Hittills har jag bara sprungit 5km sedan Midnattsloppet. Har tyvärr haft lite problem med mitt högerknä, så jag har inte våga sprungit så mycket. Tanken var att jag skulle ut igår men eftersom knät inte kändes helt hundra hoppade jag över det och låg och latade mig istället.
Ev springer jag lite imorgon på löpbandet på jobbet. Jag får se.
Nu ska jag göra mig iordning för läggdags.
Bye
torsdag 3 september 2015
Jobbat
Nu har jag jobbat i snart en vecka. Jag började i måndags, var ledig i tisdags och har jobbat onsdag, och torsdag, jobbar imorgon och på lördag. Det känns bra och jag känner mig utvilad efter semestern.
Göteborg var riktigt mysigt och vi fick en regnfri helg. Jag och H åkte till Liseberg och åkte lite bergochdalbanor. Tyvärr var det extrema köer, vi var där i 5h och åkte 4 bergochdalbanor.
Vi sa att vi skulle försöka åka i Maj och på en vardag nästa gång.
Vi besökte GK Ullared också och jag gick loss ordentligt med shoppandet. Köpte 3 klänningar, 1 blus, 2 lakan, 1 påslakan, 8 par strumpor, 2 träningslinnen, 1 par mjukisbyxor, 1 hårklämma och 1 resekudde för 1200kr.
Det blev dock inte så mycket party, tyvärr. Vi var alla lite trötta.
Men det var supertrevlig.
Bye
Göteborg var riktigt mysigt och vi fick en regnfri helg. Jag och H åkte till Liseberg och åkte lite bergochdalbanor. Tyvärr var det extrema köer, vi var där i 5h och åkte 4 bergochdalbanor.
Vi sa att vi skulle försöka åka i Maj och på en vardag nästa gång.
Vi besökte GK Ullared också och jag gick loss ordentligt med shoppandet. Köpte 3 klänningar, 1 blus, 2 lakan, 1 påslakan, 8 par strumpor, 2 träningslinnen, 1 par mjukisbyxor, 1 hårklämma och 1 resekudde för 1200kr.
Det blev dock inte så mycket party, tyvärr. Vi var alla lite trötta.
Men det var supertrevlig.
Bye
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)