måndag 12 maj 2008

Quality time

Just nu har jag har quality time lyssnandes på grym salsa och imorgon får jag äntligen sova ut. Imorgon ska jag vakna av mig själv, utan att behöva snoosa femtioelva gånger på morgonen. Sen ska jag ta mig till friskis och våga mig på ett medelpass. Det har gått snart två månader som jag inte tränat. Jag misstänker att min kondition inte är den bästa, milt sagt. Men fy vad jag påverkas av att inte träna. Jag är konstant trött och har tillochmed känt mig nedstämd utan anledning vissa dagar. Det ska bli skönt och bli sig själv igen. Stygnen är i princip borta och jag tror att i slutet av sommaren kommer det bara synas ett vitt streck under bikinlinjen. I slutet av veckan får jag truckkort via jobbet. Jag ska gå en truckutbildning under två dagar och därefter är det fritt fram att sätta mig på trucken och ta bort pallar från gångarna.
Nästa vecka blir tuff. Kväll måndag och tisdag, morgon pass onsdag, torsdag och fredag. Så mycket för löningsfredag. Jag lär ju däcka på soffan strax före 20.
På söndag ska försöka gå på lägenhetsvisningar. Jag är jättesugen på att flytta. Inte för att jag vantrivs i min nuvarande lägenhet, verkligen inte men efter snart 5 år vill jag ha miljöombyte. Framför allt vill jag bo större.
Jisses vilken skrivdiarré jag fick.
Nä nu är det dags att sussa.
Bye

söndag 11 maj 2008

Fler helger

Vilken tur att jag valde att stanna hemma igår, med tanke på hur trött jag ändå känner mig. Det kommer fler helger. Där jag dessutom är ledig. Jag ska strax bege mig till jobbet och jag avundas Bonita som ligger och sover på sängkanten.
Bye

lördag 10 maj 2008

Velar

Åh vad jag är tråkig! Jag sitter fortfarande hemma och velar fram och tillbaka, ska jag ta mig till stan eller ska jag stanna hemma? Jag jobbar faktiskt imorn, och måndag. Men samtidigt vet jag att jag kommer ångra mig imorgon. Om jag stannar hemma. Men det är också riktigt skönt och sitta framför datorn och äta choklad. Jag har sms;at min kompis men hon har inte svarat. Det är kanske meningen. Just nu sitter Bonita brevid mig och myser, det kanske blir en hemmakväll ändå.
Bye

fredag 9 maj 2008

Kök klart.

Nu är mitt kök klart! Och det blev så fint. Jag är supernöjd. Det blev en ljusgrå fog så det blev inte alls för mörkt. Att jag inte tog tag i det här tidigare. Jag jobbar hela helgen så det blir nog en ganska lugn helg, men jag är jättesugen på att gå ut imorgon. Dansa och mingla lite.
Jag har plöjt igenom två chicklit böcker och det var en för mycket.
Exhäxorna av Jane Moore och Där regnbågen slutar av Cecilia Ahern. Den sistnämnda var bara för mycket. Så utdragen och seg. Hela boken som är på 432 sidor är skriven i brevform. Mail och brev som karaktärerna skriver till varandra genom åren. Nej, min hjärna blev alldeles matt så nu har jag börjat med Offer utan namn av Patricia Cornwell istället.
Men det är kul att jag har kommit igång med min läsning och hållt kvar det.
Nu är dags och sussa, ska upp med halv åtta tåget imorgon. Urk!
Och det ska tydligen bli 25 grader varmt hela helgen.
Jättekul, verkligen.
Men jag stortrivs på jobbet.
Bye!

onsdag 7 maj 2008

Mitt kök

Igår var hantverkarna här och kaklade mitt kök, tyvärr fattades det några bitar så de kunde inte avsluta det. Men när jag ser det halvfärdiga resultatet börjar jag undra om det inte är för mörkt. Skiffern alltså. Men jag funderar på att åka till Ikea idag och köpa nya knoppar för köksluckorna. Jag tror det är det som ser konstigt ut, knopparna och skiffern går inte ihop. Visserligen så har de inte fogat än och eftersom de ska använda ljusgrå fog blir det automatiskt lite ljusare. Men ändå, det är ju inte så att jag kan säga till de; nä vet ni vad, rev ner allt och gör om. Kan kan jag väl men det är inte aktuellt. Men det är klart det kan vara ovant också. När min fondvägg målades tyckte jag också att det blev för mörkt.

*********************************

Ush jag fick ett infall igår och köpte naturgodis Och vanligt godis. En del av godiset blev min middag igår innan jag däckade på soffan och nu sitter jag här och tömmer påsen sakta men säkert.
Jag måste börja träna igen.
Rätt vad det är så kommer min våg visa +10 igen.
Och när det gör det kommer det inte bero på muskler.
Been there done that, för att låta som en kliché.
Jag funderar på att försiktigt komma igång med träningen nästa vecka. Tyvärr så är stygnen kvar, ( att de aldrig försvinner!).
Nu ska jag göra mig iordning.
Bye

söndag 4 maj 2008

Toppenhelg

Jag har haft en toppenhelg. Den började med en öl på söder i fredags. Medan de andra satsade på fredagsfylla höll jag mig till en kilkenny och sen en cola light. Det var trevligt, och jag var hemma före två. I lördags blev jag väckt av min mamma strax före tolv, tvättade och slappade i stort sett hela dagen. På kvällen åkte jag hem till B;a för utgång. Tyvärr så var hon inte så jättepigg efter fredagkvällen så det blev en bellini-tini på allmänna galleriet och en cola på lokal. Men det var trevligt. Skönt och få komma ut lite. Jag insåg att jag måste börja komma ut oftare. Träffa människor, mingla, dansa. Det handlar egentligen inte om att gå ut och dricka, jag kan lätt nöja mig med en eller två drinkar och resten cola eller sprite. Det är just känslan och få vara bland folk, lyssnandes till bra musik.
Idag tog jag mig till Sickla och fick äntligen hem min fina tv bänk med hjälp av föräldrarna. Den är riktigt snygg och nu är jag i akut behov av en ny datorbord. Brevid den fina tv-bänken ser den ännu sunkigare ut.
Sen följde jag med föräldrarna för middag. Efter satt jag och mamma och njöt på balkongen av kvällsolen. Och nu är jag hemma. Jag har precis lagt upp en annons på blocket där jag skänker min gamla tv-bänk.
Hoppas någon nappar.
Bye

fredag 2 maj 2008

Änligen fredag

Äntligen fredag, vilket betyder ledigt imorgon! Och söndag. Jag har jobbat hela veckan, och jag tror inte jag har gått upp senare än 7 varje morgon. Det tär på mig. Igår hade jag världens huvudvärk med illamående. Men idag var allt bra. Strax ska jag bege mig till söder och kanske t.o.m dricka lite öl. Hmm öl. Jag har varit nykter i snart en månad, sist jag drack var när jag var ute med jobbet. Och innan dess hade det säkert gått 2-3 veckor. Jag tror min kropp är i ganska bra skick. Och ännu bättre hade den varit om jag hade tränat. Som jag längtar tills jag får gå på ett medelpass.
Just nu lyssnar jag på Mando Diao- Amsterdam. Riktigt bra.
Bye