söndag 19 april 2015

Tant

Jag har blivit en gammal tant som vaknar av mig själv före 8 på morgonen när jag är ledig. I morse vaknade jag runt halv sju. Kl är nu strax före nio och jag har varit vaken över 2h. 
Ska hjälpa mina föräldrar att slänga skräp idag. Innan dess ska jag åka till refurn i hammarby sjöstad och titta på lite möbler. 

Jag älskar gamla möbler som är i bra skick som man sen målar om. Förra året köpte jag ett par sängbord av en privatperson. De hade tillhört hans föräldrar och han höll på att rensa. De var rödbrunbetsade, i trä och lite slitna på ovansidan. Jag målade om dem antikvita och de blev som nya. Mycket roligare att ha äldre möbler än att köpa något nytt från Ikea. I alla fall när det gäller småbord som sängbord, lampbord mm. 
Det jag däremot ska köpa på Ikea är en sängram. Det är inte lätt att hitta sängramar som är 1.20 breda. Och skulle man hitta något på blocket är transporten ett problem. Min lilla Micra rymmer inte mer än en golfbag och en golfvagn.

Apropå golf, snart är det dags. De flesta banor har öppnat nu och är det fint väder ska jag nog åka till någon bana nästa helg och slå lite. I år kan jag spela golf i princip varje söndag eftersom jag alltid är ledig då. 
Mitt mål är att sänka mig till hcp18 i år. Jag har 19.7 så det borde inte vara så svårt. 
Men man vet aldrig med golf, förra året harvade jag nästan hela säsongen eller låg precis på gränsen med 34, 35 poäng. Tills jag gjorde en kanonrunda och fick ihop 37 poäng tror jag. 

Nej nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig i ordning. 

Bye

Inga kommentarer: