måndag 6 april 2015

Ledighet

Fyra dagars ledighet börjar gå mot sitt slut.
I morse hade jag tvättid kl 7 så det blev ingen sovmorgon för min del. Men det är lika bra för rätt var det är så vänder man på dygnet, jag somnade strax efter 02 i natt efter att ha fastnat framför datorn med Ikeas ritprogram.
Jag tog en paus från soffan och serierna igår och åkte till Ikea för att höra mig för vad en enklare renovering skulle kosta och om de hjälper till med lite enklare hantverk, såsom byte av bänkskiva, diskho, spis och ugn. Det visar sig att det skulle kosta mer än vad det smakar och ska jag renovera kan jag lika gärna blåsa ut hela köket.

Och med jag menar jag såklart låta hantverkare riva ut och sätta dit nytt. Och det kostar.
Jag ska klura lite på det och vänta till hösten.

Men jag kan säga såhär; hellre ett nytt kök än en sprillans ny bil.

Nackdelen när man inte är så händig är att allt blir så mycket dyrare.

Efter Ikea åkte jag hem till mina föräldrar och var där resten av kvällen.
Jag hann precis svänga in till Ica maxi på vägen hem för att köpa frukost.

Snart kommer min vän C och hälsar på. Hon skulle ringa när hon är en station bort så jag kan möta henne. Sen åker vi nog iväg och handlar lite.

Imorgon blir det back to work!

Bye


Inga kommentarer: