lördag 12 april 2008

Tristess

Åh denna tristess! Nyss åkte mina föräldrar. Min kära mor har varit hos mig, hon kom i torsdags och tyckte att jag behövde lite sällskap. Igår åkte vi till Forum och det gick bra. Även om min walking hastighet är ca 0,005 km/h. Men det var skönt och få fönstershoppa lite, få vara bland folk. Umgås. Men idag har det inte blivit mycket gjort. Mest sovit faktiskt. Och det finns ingenting på tv. Är det så på lördagar? Det var så länge sen jag bara varit hemma en lördag.

********************************

Jag kommer på mig själv med att titta på mobilen flera ggr om dagen i hopp om att det kommer ett sms. Men det gör det inte. Sist var förra veckan. Och jag skickar inget heller. Även om jag vill. Jag känner mig som en fjortis.

*************************

Såg på fb att min kusin är i London och plötsligt kände jag en enorm längtan till staden. Jag vill bara lämna stockholm, lägenheten och mötta våren på hyde park, regent street, soho. Sitta på covent garden och läsa en blaska. Promenera från tottenham court road ner till oxford street och sen till picadilly.....

Inga kommentarer: