lördag 19 april 2008

Gone Baby Gone

Dennis Lehane är en av de få författare som har fått mig vilja läsa allt han skrivit. Han har bland annat skrivit Gone baby Gone och det är snart två år sen jag sist läste den. Sen dess har jag nog läst alla böcker om Patrick Kenzie och Angie Gennaro. Det är lätt att skapa sig en egen bild över karaktärerna och i mitt huvud var deckarparet lika tydliga som en film. Nu har jag äntligen sett filmatiseringen av Gone Baby Gone och jag måste säga att jag är ganska nöjd med Ben Afflecks film. Angie var precis som jag föreställde mig, även om hon i filmen är lite väl lågmäld i jämförelse med boken. Och Casey Affleck gör ett bra jobb som Patrick, förutom en sak; rösten. Den är helt fel, alldeles för svag och mesig. Och det störde mig över i stort sett hela filmen. Men, den får ändå 4 björnar. Den är skickligt gjord med en närvaro som aldrig släpper.

**************************************

Snart har jag plöjt igenom hela säsong 1 av 30Rock och jag är helt såld. (Jag vet, den serien är inte direkt en nyhet, men jag brukar vara lite efter).
Det var länge sen en serie fick mig att skratta så mycket.
Mycket nog tack vare Tina Fey och Alec Baldwin.
Nu ska jag koka ihop något, magen vill ha mat.
Bye

Inga kommentarer: