onsdag 6 februari 2008

Rastlöshet

Idag kände jag mig bättre, men jag har fortfarande en känsla av rastlöshet.
Vet inte vad det är.
Min kropp kanske behöver sol.
Sol och värme.
Vad härligt det skulle vara och få ligga på en strand nu, med en kall heineken under ett parasoll.
Men så kommer det inte bli de närmsta månaderna så det är väl bara att hålla ut.
Jag ser verkligen fram emot sommaren. Jag har inga direkta planer men jag siktar på mycket golf och en vecka på Gotland.
Apropå ingenting så satt jag på tåget idag. Framför mig satt en man och bara sträckte ut sina ben framför mig. Sånt kan jag tycka är så märkligt, människor som sitter på offentliga platser och sprider ut sig. För varje station tåget stannade vid, fick jag dra in mina ben längre och längre in i sitsen. Jag har aldrig förstått det där. Kanske är det jag som har svårt med offentliga utrymmen men jag vill helst inte ta för mycket plats. Man vet att det är många som störs utav det och kanske just därför undviker man det. Att sprida ut sig som om man satt på soffan.
Och det ska jag göra nu.
Bye

Inga kommentarer: