fredag 27 december 2013

back to work

Idag är det back to work, 3 dagars ledighet tog slut igår och det var underbart och få slappa lite. Julafton var supermysig. Jag åkte till mina föräldrar och var där strax före Kalle Anka. Vi åt, drack och pratade och hade en riktigt trevlig kväll.
Jag hade visst varit snäll i år för jag fick många julklappar.
Tänk att det är mindre än en vecka kvar av 2013.

Jag har fortfarande inga planer för nyårsafton, men jag överväger att fira med släkten. Då blir det en lugn kväll och jag får vakna i min säng. Jag får se vad jag gör.

Juldagen spenderades hemma hela dagen. Tittandes på serier och en film. Det var jätteskönt, har haft svårt och varva ner på sista tiden så en heldag i sängen var välbehövligt.

Jag har tittat på Breaking bad i höst och när den tog slut, det var totalt 5 säsonger, så ville jag hitta en ny som kunde mäta sig med Breaking bad. Och jag hittade House of cards, satan vad bra den var. Tyvärr var det bara en säsong med 13 avsnitt, säsong 2 kommer i februari. Jag såg klart den på juldagen.

Nu har jag tittat lite på Sons of Anarchy och Mad men. De är ok.

Nu måste jag åka.

Bye


måndag 23 december 2013

Julkänslan

Imorgon är det julafton, och julkänslan börjar infinna sig. Nu har jag tre dagars ledighet och det ska bli så skönt. Imorgon ska jag gå ut på en promenad. Det var längesen jag gjorde det och lite frisk luft är aldrig fel.
Annars är det bra, det blir tyvärr en snål månad i januari. Betalade mina räkningar i morse och det blev inte mycket över.
Men så är det ibland. Får leva snålt helt enkelt, planera mina inköp och göra mycket lunchlådor.

Skriver mer imorgon kväll.

Bye

lördag 21 december 2013

3 dagar kvar

3 dagar kvar till julafton. Det regnar och det känns som november. Jag är i valet och kvalet på om jag ska åka till Ikea och fönstershoppa lite. Känner mig fruktansvärt seg, idag sov jag till 10.30 och fick en chock när jag vaknade. Har nog inte hänt på flera månader att jag sovit längre än till 9.
Men det är väl nu tröttheten kommer, efter en händelserik tid i mitt liv och knappt någon semester.
Bonita ligger bredvid mig i sängen och är lika slö som sin matte.
I år blir det en minijul. Vanligtvis brukar jag fira med föräldrar, faster, hennes man och kusiner plus att jag de sista åren har också firat först med S familj.
Men i år blir det bara jag och mina föräldrar och kanske min farbror. Min faster och hennes man är i Milano där min kusin bor. Och min andra kusin firar jul med sin killes bror tror jag.

Jag och S har lite kontakt nu och det känns faktiskt bra, att man inte är ovänner längre. Att man ibland kan skicka iväg ett sms för att kolla läget. Som häromdagen när jag var på jobbet och jag tipsade honom om en ny serie.
Var faktiskt förbi mitt gamla hem förra veckan och hämtade smågrejer som hade blivit kvar, men då insisterade jag på att stå kvar i hallen. Att gå upp till köket, mitt gamla kök och ta en kaffe var uteslutet.
Vi pratade en stund och det kändes ganska bra.
Så länge man är på neutrala platser.
Och det sa jag till honom också, att vi gärna kan ta en lunch någon dag, på stan.

Nä om man ska ta och hoppa in i duschen och bege sig på fönstershopping. En micro måste jag köpa. Så jag kan värma mina lunchlådor som jag tar mig tid till att laga.

Bye

onsdag 18 december 2013

Ledig

Idag har jag varit ledig och varit hemma hela dagen. Jag hade tvättid kl 7 på morgonen. Hade tänkt och träna men jag hoppade det.
Skönt att inte göra någonting ibland.
Imorgon är det jobb igen.
Det är knappt en vecka kvar till jul och julstämning är lika med noll. Det kan bero på vädret, inte en snöflinga så långt ögat kan nå. Och inte blir det något till jul heller.
Jag tror vintern kommer i januari.
Då har jag semester.
Jag har tagit ledigt 5 dagar och får 8. Det ska bli jätteskönt. Vet inte riktigt vad jag ska göra men lite vila och träning är inte helt fel. Och träffa vänner.

Bye

tisdag 10 december 2013

6 dagar

Jag har en 6 dagars vecka framför mig, vilket betyder närmare en 9 dagars vecka med tanke på pendlandet.
Jag börjar tröttna rejält på det här. Måste ta tag i det.

Jag sökte ett jobb förra veckan och hoppas innerligt på det. Det skulle blir en resväg på 37 min istället för
1 1/2 som jag har nu. Enkelväg.

Annars är det bra. Jag var ledig i helgen och hade en fullspäckad helg, kanske därför jag är så trött.
Det är bara tisdag och jag är redan helt slut.
På fredag blir det julbord hos chefen. Jag jobbar lördag och hade först planerat att sova kvar i byn fredag till lördag men ändrade mig så jag kan ta bilen på lördag.
Att ta bilen på fredag är rätt så uteslutet.
Det är 75km enkelväg och att åka en vardag och fastna på essingeleden är aldrig värt det.

Nu måste jag åka.

Bye

tisdag 26 november 2013

Över en vecka

Nu har jag bott i min lgh i lite över en vecka. Det känns ovanligt bra, men pendlandet ger mig inte så mycket tid till att tillbringa hemma. Helgen som var blev det lägenhetsmys. I alla fall i lördags, då kom min fina vän A på besök, jag lagade lunch till oss och hon åkte strax efter 18. I söndags blev det brunch på söder med två vänner, riktigt trevligt. Imorgon är jag ledig och då blir det en sväng till stan.
Är alltid ledig onsdagar före jobb på lördagar och måndagar efter lördag.

När kontraktet skrevs och jag fick nycklarna fick jag ett provapå kort  på ett gym som ligger ca 7 min från där jag bor. Igår åkte jag och aktiverade det.

Jag hinner tyvärr inte träna när jag jobbar men jag räknar med att åka dit de dagar jag är ledig.

Annars rullar livet på, mitt gamla liv med S känns väldigt avlägsen och jag kan ibland minnas det med värme, sakna det men ändå inte vilja ha tillbaka det. Man kan inte få tillbaka något som inte längre finns.

Bye

måndag 4 november 2013

November

Nu är det November och det är grått och regnigt. Vilket har passat mig perfekt eftersom jag har haft fullt upp med att måla lägenheten.
Har nog inte riktigt förstått att jag faktiskt har ett eget hem igen.
Svisch sa det bara och så har tre månader gått.

Idag hörde S av sig, han frågade hur jag mådde och om jag hade flyttat än.

Märkligt hur livet kan bli. Från att ha delat allt tillsammans till ingenting.
"Things used to be now they not" citat från "Blame Game"

Imorgon fortsätter målandet. Idag fick jag hjälp av mammsen, men igår slet jag verkligen som ett djur.
Från början var det tänkt att jag bara skulle måla köket och hallen, men det blev sovrummet och vardagsrummet också.
Men det har gått bra. Och jag är glad att jag tar tag i det när lägenheten står tom.
Senare blir det en fondtapet i sovrummet, men det väntar jag med.

Jag hoppas på att flytta inom två veckor, allra helst innan.

Bye