lördag 21 december 2013

3 dagar kvar

3 dagar kvar till julafton. Det regnar och det känns som november. Jag är i valet och kvalet på om jag ska åka till Ikea och fönstershoppa lite. Känner mig fruktansvärt seg, idag sov jag till 10.30 och fick en chock när jag vaknade. Har nog inte hänt på flera månader att jag sovit längre än till 9.
Men det är väl nu tröttheten kommer, efter en händelserik tid i mitt liv och knappt någon semester.
Bonita ligger bredvid mig i sängen och är lika slö som sin matte.
I år blir det en minijul. Vanligtvis brukar jag fira med föräldrar, faster, hennes man och kusiner plus att jag de sista åren har också firat först med S familj.
Men i år blir det bara jag och mina föräldrar och kanske min farbror. Min faster och hennes man är i Milano där min kusin bor. Och min andra kusin firar jul med sin killes bror tror jag.

Jag och S har lite kontakt nu och det känns faktiskt bra, att man inte är ovänner längre. Att man ibland kan skicka iväg ett sms för att kolla läget. Som häromdagen när jag var på jobbet och jag tipsade honom om en ny serie.
Var faktiskt förbi mitt gamla hem förra veckan och hämtade smågrejer som hade blivit kvar, men då insisterade jag på att stå kvar i hallen. Att gå upp till köket, mitt gamla kök och ta en kaffe var uteslutet.
Vi pratade en stund och det kändes ganska bra.
Så länge man är på neutrala platser.
Och det sa jag till honom också, att vi gärna kan ta en lunch någon dag, på stan.

Nä om man ska ta och hoppa in i duschen och bege sig på fönstershopping. En micro måste jag köpa. Så jag kan värma mina lunchlådor som jag tar mig tid till att laga.

Bye

Inga kommentarer: