tisdag 26 februari 2008

Helgen slut

Så var helgen slut. Jag har haft en underbar helg och det var riktigt skönt att få måndagen också. Idag passade jag på att sova ut, lämna in mina bågar och hämta ut mina linser innan jag gick till wasa. Efter wasa var jag hos en kompis, och det var riktigt mysigt. Det är så sällan man är hemma hos någon. Oftast träffas man ute vilket egentligen är ganska onödigt. Fika kan man göra hemma. Och ikväll blev det t.o.m belgisk öl.
Dags och sova nu.
Bye

lördag 23 februari 2008

frustrerad

Åh det är lördagkväll och jag är så sugen på att gå ut och festa. Vad jag vet så är några från jobbet ute men desvärre så har jag inte någons nummer. Är inte det typiskt? Man har de på facebook men man har inte deras mobilnr. Suck! Idag var jag inne i stan och reklamerade min 6510. Bye bye Nokia och hello Samsung eller en annan mobil var min tanke, men tji fick jag. Eftersom det hade gått mer än två veckor ska Nokian lämnas in på service. Det var ju tur att jag inte hade slängt min gamla mobil.
Nu har jag istället tagit över min mammas gamla samsung e330 som var min från början.
Att man kan bli så frustrerad över tekniken. Det är nästan så att jag skäms.
Nej jag tror att jag får ta och bege mig ut i nattvimlet och slappna av lite.
Bye

torsdag 21 februari 2008

Veckan före löning

Jag har varit lite småhängig de senaste dagarna och började tom ifrågasätta mitt val som vegetarian. Men så idag gick jag på ett medelpass efter jobbet, och så blev jag mig själv igen. Pigg och glad, och tillochmed lite förväntansfull.
Jag måste försöka hålla mig till iallafall två pass i veckan. Oavsett hur jag jobbar.
Annars är det som vanligt, veckan före löning brukar inte vara en höjdare. Men nu är det bara några dagar kvar. Redan på måndag ska jag köpa biokort. Jag har inte varit på bio på jag vet inte hur länge, och visst lcd tv i all ära men film är fortfarande bäst på bio.
Nästa vecka är det kryssning. Puh! Det kan ju sluta hur som helst.
Nu ska jag fortsätta titta på Californacation.
Bye

tisdag 19 februari 2008

Jazz

Ikväll blev det lite jazz på
Glenn Miller café på Brunnsgatan.





De var jätteduktiga.

måndag 18 februari 2008

Lovely Sunday

Jag har haft en lovely sunday. Jag var ledig, gick upp relativt tidigt och begav mig till stan för att titta på lägenheter. Två stycken på lilla Essingen. Pappa följde med och mellan visningarna bjöd han mig på lunch. Sen åkte vi till mitt jobb där vi kikade på lite kakel. Det blev en snabbvisit hem till föräldrarna och sen till Helenes krog där det var avskedsmiddag för min vän som åker tillbaka till Aussie.
Nu ska jag slappa och se Michael Clayton.
Igår såg jag No country for old men.
Det ska bli en filmvår iår.
Eller iaf en film feb-mars.
Bye

fredag 15 februari 2008

Fredagkväll

Det är fredagkväll och jag sitter hemma framför datorn, när jag likväl kunde ha suttit på söder och druckit kall öl. Hmm kall öl. Men det känns ok. Jag kommer iaf att vara utvilad imorgon på jobbet. Anledningen till att jag faktiskt sitter hemma är inte pga sunt förnuft, utan för att jag slarvern har tappat bort mitt visakort. Alltså kan jag inte ta ut några pengar förrän på måndag. De små sedlarna jag hade i plånboken gick åt idag på Citygross. Men istället har jag lagat lunchlåda till imorn och jag måste erkänna att jag känner mig riktigt stolt. Det blev fisk i ugn med pesto och smör, och cous cous till det.
Vet inte om jag har berättat det men jag är ju vegetarian sen ca 2-3 månader tillbaka.
Eller rättare sagt jag äter inte kött.
Fisk, ägg, skaldjur, mjölk går bra.
Och det känns väldigt bra.
Nu blir det lite studio 60.
Bye

måndag 11 februari 2008

Aussie

Så var helgen förbi.. Jag var ledig fredag och lördag. Hade en toppenkväll på lördag, med start hos mina föräldrar, fest hos Chriss och sen utgång till fasching (igen) och dansa hela natten. Det blev en taxi på morgonkvisten, så det var lite ågren när taxi notan var dyrare än krognotan. Men det var sjukt kul på fasching. Nackdelen var bara att vi kom dit så sent så plötsligt var det inte så viktigt att ta sista nattbussen. Trots att jag egentligen inte hade råd att ta taxi.
Tur att man inte har kreditkort.
Vad är det man säger; där vodkan går in går vettet ut.
Jag träffade min underbara vän som pluggar i australien nu.
Det var meningen att jag skulle hälsa på henne men efter
att ha varit arbetslös i två månader så tog pengarna slut.
Men Aussien finns kvar och idag fick jag veta att hon planerar
att stanna där ett tag till..
Bye