fredag 30 november 2007

Idol

Jag har en lugn fredag precis som planerat, vilket passar mig alldeles utmärkt. Det blev Spiderman 2 och nu Idol. Det blir Amanda som vinner, vilket jag tycker är helt rätt. Hon satte båda utmaningarna, tillskillnad från Marie som gjorde bort sig totalt med "maneater" visst det är en svår låt, men det är "no one" också. Andreas har varit kvar alldeles för länge och om han blir kvar idag så blir jag arg på svenska folket. Även om han var ganska duktig med Aerosmiths låt. Amanda och Marie till globen, helt klart.
Jag ska snart hoppa in i duschen och tvätta mitt skitiga hår. Jag ser verkligen fram emot imorn kväll och det känns skönt och kunna ladda batterierna ikväll. Jag är ju inte 20 längre, tyvärr.
Bye

På jobbet

Jag är på jobbet just nu och har lite tråkigt, så jag tänkte vara lite busig och passa på att blogga lite. Idag är det fredag, eftersom jag gick upp tio i fem så blir det myskväll med idol och något gott att äta. Men imorn blir det party, jag ska träffa mina gamla arbetskamrater som ska ha julbord på blue moon. Jag ska dit efter middagen och parta loss med de. Det ska bli kul. Bland annat ska jag träffa min kompis som har blivit kattägare, som jag förövrigt aldrig hälsade på i onsdags. Det första jag tänkte på när jag vaknade imorse var "vidrigt" de här tidiga mornar tär verkligen på mig, men det är klart det är rätt så skönt och få vara hemma vid femtiden istället för nio. Jag ser verkligen fram emot imorn kväll, men tyvärr så jobbar jag hela helgen så jag får ta det någorlunda lungt, iaf så jag ser representabel ut på söndag.
Det är inte särskilt trevligt och lukta sprit och vara bakis på jobbet. Trött får man vara men inte bakfull. Jag ska nog hyra lite film ikväll också.
Nice
Bye

tisdag 27 november 2007

Kronärtskocka


This is the shit, kronärtskocka.

Golden no more

Jag pratade med min kompis idag, hon som jag alltid går till golden med och vi var överens, golden no more. Vi ska testa andra ställen, det var trevligt så länge det varade men nu e det slut på förnedringen. Plus att nu blir det kallare och risken att man blir sjuk är ganska stor. Jag såg precis "tjuren från bronx" jävlar vad bra. Att jag har missat den är ju riktigt genant. Jag som är filmfantast! Älskar alla Martin Scorseses filmer. Och så har jag missat den här klassikern. Inte konstigt att Robert de Niro fick en oscar för sin roll. Oscars juryn har iofs alltid varit positiva till viktökning eller minskning till en roll och i den här filmen blir Robert en riktig tjockis. 20 kg gick han upp. Och då snackar vi inte muskler, utan riktigt gäddhäng och plufsiga kinder.
Så kommer jag väl se ut snart om jag inte slutar med chokladen, men det är så svårt. Jag är beroende av choklad. Det är illa, mina tänder tar ju stryk också.
På onsdag ska jag hälsa på min kompis som har fått hem sin Lucas, en birmakattunge på 12 veckor. Jag såg honom sist när han var 9 veckor och då såg han ut såhär.




Jag vet det är en dålig bild, men på onsdag kommer jag lägga upp en bättre bild.
Imorgon har jag sovmorgon, därför kan jag sitta och blogga halv tre på natten.
Bye

söndag 25 november 2007

Utvilad

Det blev utgång igår. Men det var inte den bästa kvällen, jag hade kul men jag har haft roligare. I två timmar stod min kompis och hennes vän och köade till golden. Och de kom dit vid tio. Jag stod i 45 min om inte mer och det var tillräckligt. Det är nog sista gången jag går dit. Visst man har kul men det är fan inte värt att stå och frysa och tappa partylusten totalt. Min kompis sa att det var sista gången för hennes del hon tänkte stå och frysa fingrarna av sig. Idag har jag bara slappat, städat och tvättat. Så nu är jag ordentligt utvilad för en veckas jobb framöver. Mina föräldrar kom förbi också med lite mat. De är så snälla.
Jag bjöd de på kaffe och efter ca 40 min gick de.
Imorn blir det träning och sen jobb.
Bye

lördag 24 november 2007

Utgång

Ikväll blir det utgång, egentligen har jag inte så stor lust men jag vill inte att min helg bara passerar liggandes i soffan. Jag vet ju att jag kommer igång när jag svept första drinken och står på dansgolvet och sjunger till lena ph, shirley el carola. Blades of Glory var en kul film, Will Ferrell är iofs alltid kul och jag har nog gillat alla hans filmer. Mulholland Drive var grym och Requiem for a dream var bra och otäck.
Nej dags och bege sig ut till stan.
Bye

torsdag 22 november 2007

Härligt


Det är så härligt och få vara ledig, jag har varit på vasa idag och sen hyrde jag tre filmer. Blades of glory, Mullholland drive och Requiem for a dream.
De två sista har jag sett tidigare. Eftersom jag har haft en mini David Lynch tittande så tänkte jag att det var dags att se min favorit film av honom. Och requiem vill jag se för Jared (han är bara för snygg), och för att jag minns att den var riktigt bra. Bra och obehaglig. Säkert den bästa antidrog filmen som gjorts. Knark är skit.
Imorgon ska jag försöka hinna med lite träning och städning. Det ser inte klokt ut här.
Jag önskar att jag var en pedant som städade frenetiskt varannan dag och blev galen så fort en strumpa låg på golvet. Men det är jag inte. Det kan ligga 20 strumpor och det bekommer inte mig det minsta.
Well well
Bye