I helgen blev det inget springande. Jag mådde inte alls bra i lördags, kände mig yr och hade huvudvärk. Sov en hel del och var bara hemma. Igår mådde jag lite bättre men kände mig fortfarande lite konstig. Vet inte om jag hade feber då jag inte har någon termometer hemma. Idag känner jag mig som själv igen och tänkte bege mig till stan.
Bye
måndag 30 mars 2020
söndag 22 mars 2020
Långpass
I måndags tog jag mig ut på en springrunda, det blev 13.24km som tog 1h.33min, pulsen var på 148 så det var ett lugnt tempo. Idag tog jag mig ut och tanken var att jag skulle vara ute 2h men det blev "bara" 1h.39min och distansen blev 14.79km, vet inte vad pulsen låg på då jag använde mig av en annan app. I dagsläget vet jag inte om Marathon kommer att bli av. Premiärmilen som skulle hållas nästa vecka är inställd. Göteborgsvarvet som skulle hållas 16 maj är inställd. Jag är anmäld till Kungsholmen runt den 9:e maj och den är i dagsläget inte inställd.
Jag hoppas verkligen Marathon blir av. Min träning har fått en mening, och att ha ett mål som sedan inte blir av skulle kännas ganska trist.
Bye
Jag hoppas verkligen Marathon blir av. Min träning har fått en mening, och att ha ett mål som sedan inte blir av skulle kännas ganska trist.
Bye
måndag 16 mars 2020
Inställda pass
På grund av ett virus som härjar har mina långpass blivit inställda fram till 16:e April. Jag förstår att man tar det beslutet men samtidigt så är det inte så att vi är inomhus och springer och vi är inte heller 500 personer som springer samtidigt. Och man brukar inte springa långpass om man känner sig förkyld. Istället för långpass i Söndags blev det brunch med E, det var riktigt gott och riktigt trevligt. Idag är jag ledig och jag tänker att jag ska försöka komma iväg på en springrunda, kanske inte 20km men 9-10km iaf. Just nu känns det lite motigt och jag känner mig fastklistrad i sängen.
Men kl är bara 12.34 så jag har några timmar kvar.
Bye
Men kl är bara 12.34 så jag har några timmar kvar.
Bye
måndag 9 mars 2020
Jobb jobb jobb
Så ser mitt liv ut numera, jobb jobb jobb. Jag har en 6-dagars vecka den här veckan. Ledig söndag och måndag och jobbar sen tisdag-lördag. Nästa lediga lördag blir 28 mars, jag längtar redan till påsken då jag får 4 dagars ledighet. Fördelen är att man kan leva lite snålare, för man gör inte mycket mer än att jobba och åka hem.
I söndags var jag på mitt långpass. Det blev 25km, och det gick jättebra. Jag höll tempot hela vägen och kunde prata i stort sett hela rundan med en trevlig kvinna som sprang bredvid mig. Efteråt träffade jag E och vi tog en fika och fönstershoppade lite, jag kom upp i totalt 38000 steg vilket är helt galet egentligen med tanke på att jag normalt snittar mellan 8000-10000 steg.
Idag blev det vilodag och trots att jag inte stretchade speciellt mycket kändes kroppen ganska bra idag. Imorgon blir det styrketräning.
Bye
I söndags var jag på mitt långpass. Det blev 25km, och det gick jättebra. Jag höll tempot hela vägen och kunde prata i stort sett hela rundan med en trevlig kvinna som sprang bredvid mig. Efteråt träffade jag E och vi tog en fika och fönstershoppade lite, jag kom upp i totalt 38000 steg vilket är helt galet egentligen med tanke på att jag normalt snittar mellan 8000-10000 steg.
Idag blev det vilodag och trots att jag inte stretchade speciellt mycket kändes kroppen ganska bra idag. Imorgon blir det styrketräning.
Bye
tisdag 3 mars 2020
Långpass
I söndags blev det ett långpass med gruppen, det blev totalt 22km som tog 2h40min, ett lugnt tempo.
Idag blev det sen lunch så jag fick gymmet för mig själv vilket var perfekt. Jag tränade styrka, mest ben men också lite core. Imorgon blir det vila och på torsdag blir det intervaller med gruppen på kvällen, om jag inte är för trött med tanke på att det blir en lång dag på jobbet pga morgonmöte. På fredag har jag tänkt att träna styrka igen och på lördag blir det vila inför långpasset på söndag.
Det känns kul att man har ett mål, träningen får en annan mening än att bara träna för tränandet skull.
Nu är det bara ca 3månader kvar. Tiden går så snabbt, rätt vad är det så är Maj här snart.
Bye
Idag blev det sen lunch så jag fick gymmet för mig själv vilket var perfekt. Jag tränade styrka, mest ben men också lite core. Imorgon blir det vila och på torsdag blir det intervaller med gruppen på kvällen, om jag inte är för trött med tanke på att det blir en lång dag på jobbet pga morgonmöte. På fredag har jag tänkt att träna styrka igen och på lördag blir det vila inför långpasset på söndag.
Det känns kul att man har ett mål, träningen får en annan mening än att bara träna för tränandet skull.
Nu är det bara ca 3månader kvar. Tiden går så snabbt, rätt vad är det så är Maj här snart.
Bye
tisdag 18 februari 2020
Kvällsrunda
I söndags blev det inget långpass, jag var i Göteborg och hade trevligt, hann faktiskt med ett intervall pass på hotellets gym på lördagen. Idag slutade jag 17 och hann inte träna under lunchen så när jag kom hem strax efter 18 bestämde jag mig för att ta mig ut på en liten kvällsrunda. 5km skulle jag springa hade jag bestämt, i lugnt tempo. Det gick lite fortare än vad jag hade tänkt men det kändes riktigt bra. Nu har jag precis ätit några äggmackor och ska strax placera mig i soffan och kolla lite tv. Tänk om man alltid jobbade till 17, vilken lyx det skulle vara, visserligen skulle man behöva gå upp lite tidigare men det skulle vara värt det.
Vem vet kanske i framtiden.
Bye
Vem vet kanske i framtiden.
Bye
söndag 9 februari 2020
Långpass
Idag blev det månadens andra långpass med löpargruppen. Vi sprang drygt 21km, eller sprang och sprang, det blev mest lunkande. Jag var i toppform efter att ha sovit nästan 10h så jag borde egentligen ha sprungit i den lite snabbare gruppen. Nästa söndag blir det inget långpass. Eventuellt att jag springer en liten runda på kvällen. Maran känns inte lika omöjlig nu, även om jag är lite nervös inför den. Det är trots allt dubbelt så långt än vad jag sprang idag och förra söndagen.
Nu blir det soffläge resten av dagen. Har tvättid om ca 2h men annars finns inga planer.
Världens finaste B ligger på mattan nedanför och vilar.
Imorgon ska jag till sjukgymnasten innan jobbet, jag ska rådfråga henne om hur jag kan stärka mina axlar utan att belasta min axel för mycket och försöka få en tid hos en naprapat eftersom jag misstänker att jag är lite sned.
Bye
Nu blir det soffläge resten av dagen. Har tvättid om ca 2h men annars finns inga planer.
Världens finaste B ligger på mattan nedanför och vilar.
Imorgon ska jag till sjukgymnasten innan jobbet, jag ska rådfråga henne om hur jag kan stärka mina axlar utan att belasta min axel för mycket och försöka få en tid hos en naprapat eftersom jag misstänker att jag är lite sned.
Bye
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)