söndag 19 april 2015

Tant

Jag har blivit en gammal tant som vaknar av mig själv före 8 på morgonen när jag är ledig. I morse vaknade jag runt halv sju. Kl är nu strax före nio och jag har varit vaken över 2h. 
Ska hjälpa mina föräldrar att slänga skräp idag. Innan dess ska jag åka till refurn i hammarby sjöstad och titta på lite möbler. 

Jag älskar gamla möbler som är i bra skick som man sen målar om. Förra året köpte jag ett par sängbord av en privatperson. De hade tillhört hans föräldrar och han höll på att rensa. De var rödbrunbetsade, i trä och lite slitna på ovansidan. Jag målade om dem antikvita och de blev som nya. Mycket roligare att ha äldre möbler än att köpa något nytt från Ikea. I alla fall när det gäller småbord som sängbord, lampbord mm. 
Det jag däremot ska köpa på Ikea är en sängram. Det är inte lätt att hitta sängramar som är 1.20 breda. Och skulle man hitta något på blocket är transporten ett problem. Min lilla Micra rymmer inte mer än en golfbag och en golfvagn.

Apropå golf, snart är det dags. De flesta banor har öppnat nu och är det fint väder ska jag nog åka till någon bana nästa helg och slå lite. I år kan jag spela golf i princip varje söndag eftersom jag alltid är ledig då. 
Mitt mål är att sänka mig till hcp18 i år. Jag har 19.7 så det borde inte vara så svårt. 
Men man vet aldrig med golf, förra året harvade jag nästan hela säsongen eller låg precis på gränsen med 34, 35 poäng. Tills jag gjorde en kanonrunda och fick ihop 37 poäng tror jag. 

Nej nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig i ordning. 

Bye

måndag 13 april 2015

Ledig helg

En ledig riktigt lyckad helg har precis varit. I fredags efter jobbet var jag på en tredje dejt med P. Det var supertrevligt men tyvärr inget jag känner för att utveckla, något jag också berättade för honom igår.
I lördags var jag, H och E på tranan och hade öl och drinkkväll, mycket prat och skratt. Jag och E fortsatte på två barer till och det slutade med 3.40 bussen hem. Vaknade 4h senare och åkte in till stan och mötte E där vi tog en fika och kollade i affärer. När jag kom hem strax efter 16 var jag helt slut och jag tror jag somnade före 20 och sov natten igenom.
Så nu är man en ny människa. Nu blir det jobb i två dagar, ledig en och jobb i tre dagar. En vecka helt i min smak.

Måste åka nu, skriver mer en annan dag.

Bye

måndag 6 april 2015

Ledighet

Fyra dagars ledighet börjar gå mot sitt slut.
I morse hade jag tvättid kl 7 så det blev ingen sovmorgon för min del. Men det är lika bra för rätt var det är så vänder man på dygnet, jag somnade strax efter 02 i natt efter att ha fastnat framför datorn med Ikeas ritprogram.
Jag tog en paus från soffan och serierna igår och åkte till Ikea för att höra mig för vad en enklare renovering skulle kosta och om de hjälper till med lite enklare hantverk, såsom byte av bänkskiva, diskho, spis och ugn. Det visar sig att det skulle kosta mer än vad det smakar och ska jag renovera kan jag lika gärna blåsa ut hela köket.

Och med jag menar jag såklart låta hantverkare riva ut och sätta dit nytt. Och det kostar.
Jag ska klura lite på det och vänta till hösten.

Men jag kan säga såhär; hellre ett nytt kök än en sprillans ny bil.

Nackdelen när man inte är så händig är att allt blir så mycket dyrare.

Efter Ikea åkte jag hem till mina föräldrar och var där resten av kvällen.
Jag hann precis svänga in till Ica maxi på vägen hem för att köpa frukost.

Snart kommer min vän C och hälsar på. Hon skulle ringa när hon är en station bort så jag kan möta henne. Sen åker vi nog iväg och handlar lite.

Imorgon blir det back to work!

Bye


torsdag 2 april 2015

April

Idag är det den 2 april och mitt påsklov har börjat. Jag har 4 dagars ledighet och det ska bli jätteskönt. Jobbet har gått bra och det har varit full rulle, vilket alltid är kul.

Efter påsken ska jag träffa en personlig tränare som jobbar på jobbets gym, vi ska träffas 3 ggr och lägga upp ett schema som är anpassat till mig. Planen är att träna på gym 2 ggr i veckan och springa på söndagar.

Måste träna upp mig inför vårruset som är i slutet på maj.

Annars är livet som vanligt, var på kryssning i lördags med B och hennes vän. Det var riktigt kul, var uppe hela natten och blev inte bakis heller. Men inga mer kryssningar lördag till söndag i alla fall.
Känns lite små trashigt.

Träffade en söt A där och vi bytte nr, men har inte hörts efter och är lite i valet och kvalet om jag ska höra av mig eller inte. I min värld har det alltid varit så att om killen är tillräckligt intresserad så hör han av sig, hur blyg han än är.

Men å andra sidan så kanske han också tänker så.
Suck alla dessa spel!

Jaja, får se hur jag gör.

I morgon ska jag träffa C, planen är att hänga hemma hos henne och hennes kille och slappa.

På lördag ska jag träffa min vän A som jag inte har träffat på över ett år. Galet att tiden har gått så fort, sist vi träffades var hemma hos mig och hon var gravid. Nu är hennes son ett år och kan gå!
Det ska bli jättekul och träffas. Vi lärde känna varandra för 10 år sen när vi jobbade tillsammans. Sen har vi inte alltid haft så bra kontakt men när vi väl ses är allt som vanligt.

På söndag blir det middag med föräldrarna, och på måndag är absolut ingenting planerat.

Välkommen påsklovet :)

Bye

lördag 21 februari 2015

Sova

Ska snart sova men tänkte skriva lite först. Idag har jag jobbat, full rulle hela dagen, märktes inte att det är sportlov för vissa, alla ska visst renovera badrum. Men det är kul, trivs superbra och hoppas innerligt att jag får vara kvar. Jag hade jättebra försäljning Januari månad så det är kul.

Imorgon ska jag träffa C, jag ska följa med henne till veterinären när hennes kisse ska avlivas, så fruktansvärt sorgligt men han fick ett långt liv och ibland kan man inte göra mer.

Jag kommer aldrig glömma när vi blev tvungna och avliva min första kisse, hon var 15 år och hade fått en massa tumörer. Veterinären sa att de kunde operera men att det inte var säkert att hon skulle överleva, så vi tog det tuffa beslutet att avliva henne och det var bland det jobbigaste jag varit med om.
Några månader senare fick vi en ny kisse men för mig var det aldrig samma sak.
Många år senare köpte jag Bonita och ibland jämför jag henne med Dice, som min första katt hette. De påminner om varandra lite grann och det gör mig glad.
Jag fasar för den dagen Bonita går till katthimlen men som de som säger alla år efter 10 är bara en bonus.

Annars är livet som vanligt, jag har börjat springa på gymmet vi har på jobbet, 3 km i 20 min och varje gång blir det mindre jobbigt. Första gången kunde jag knappt andas, jag skulle springa 20 min men orkade bara 10, gick snabbt i 5min och sprang 10 till. Andra och tredje gången sprang jag 20 min utan stopp. Nästa gång ska jag springa 25 min.

Meningen är att springa vårruset i vår som är på 5km. Målet är att göra det på 35 min.
Det ska nog inte vara helt omöjligt.

Nu ska jag sova, blir väckt hyfsat tidigt imorgon utav C.

Bye

lördag 31 januari 2015

Gamla kvarter

Snart är det februari, rätt vad det är så är det vår igen och man kan spela golf. Livet rullar på, ikväll ska jag till mina gamla kvarter och hälsa på min fd granne. Det blir vin och middag och jag blir kvar till imorgon. Garanterat exfri då han åker till Thailand idag. Jag vill också ha någon att åka till Thailand med. Eller kanske inte just Thailand men Mexico kanske.

Trivs jättebra på jobbet och hoppas verkligen jag får vara kvar.
Känner verkligen att jag har hittat rätt nu.

Igår köpte jag en fåtölj och en fotpall, har velat ha en i snart ett år och till slut bestämde jag mig. Mio hade rea så jag passade på. 3495.- för fåtöljen och 1495.- för pallen och så hemleverans för 895.- då levererar de till rummet.
Tyvärr får jag vänta ca 6 veckor på den.

Nej nu ska jag ta och städa lite sen måste jag åka.

Bye


torsdag 15 januari 2015

Januari

Oj vad länge sedan det var jag skrev! Nu är det 2015 och Januari, livet är riktigt fint. Jag har fått ett nytt jobb som jag trivs jättebra på, började där i mitten på december. Heltid i en kakelbutik. Många kollegor och trevliga kunder. Superkul helt enkelt.

Julen och nyår svischade förbi som vanligt, båda firades hos släkten.

Fortfarande singel och antar att det kommer vara så ett tag framöver, ingen som är tillräckligt intressant för att ändra på det.

Men självklart vill jag ju bli kär, men allra mest vill jag få tillsvidare anställning.

Träningen har jag kommit av med lite grann, tog lite jullov som råkade bli lite långt. Ska gå på mitt första pass på flera veckor nu på söndag.

Kommer förmodligen få rejäl träningsvärk.

Det är riktigt busväder ute med regn och slask och jättemycket is. Inte alls roligt att gå ute.

Nej nu ska jag ta och sova.

Skriver mer en annan dag.

Bye