söndag 13 april 2008

Skön söndag

Det är en skön söndag. Jag blev väckt av underbara B;a och vi pratade ett tag om allt och inget. Och tur att hon väckte mig, annars hade jag antagligen sovit till 15 med tanke på att jag somnade strax före 7 imorse. Att jag inte kunde sova är enbart pga att jag sovit alldeles för mycket under veckan som gått. Jag börjar känna mig mycket piggare men när jag promenerade idag till två lägenhetsvisningar blev jag genast påmind om hur ont jag faktiskt har. Det är lång tid kvar till medelpassen och snabbpromenaderna.
Bye

Californication

I brist på eget liv passade jag på att försvinna i ett annat. Det fick bli Californication. J...ar vad bra den var! Just när jag började bli lite smått besviken på slutet tvärvänder den och jag finner mig själv sitta med ett stort flin i soffan av lycka när eftertexterna rullar.
Se den.
Bye

lördag 12 april 2008

Tristess

Åh denna tristess! Nyss åkte mina föräldrar. Min kära mor har varit hos mig, hon kom i torsdags och tyckte att jag behövde lite sällskap. Igår åkte vi till Forum och det gick bra. Även om min walking hastighet är ca 0,005 km/h. Men det var skönt och få fönstershoppa lite, få vara bland folk. Umgås. Men idag har det inte blivit mycket gjort. Mest sovit faktiskt. Och det finns ingenting på tv. Är det så på lördagar? Det var så länge sen jag bara varit hemma en lördag.

********************************

Jag kommer på mig själv med att titta på mobilen flera ggr om dagen i hopp om att det kommer ett sms. Men det gör det inte. Sist var förra veckan. Och jag skickar inget heller. Även om jag vill. Jag känner mig som en fjortis.

*************************

Såg på fb att min kusin är i London och plötsligt kände jag en enorm längtan till staden. Jag vill bara lämna stockholm, lägenheten och mötta våren på hyde park, regent street, soho. Sitta på covent garden och läsa en blaska. Promenera från tottenham court road ner till oxford street och sen till picadilly.....

onsdag 9 april 2008

Groggy

Puh, jag är helt groggy. Jag fick komma hem efter en natt på sös. Operationen har gått bra och nu är det värktabletter som gäller. Jag ska vara hemma till den 22 april. Vilket känns halvkul. Jag kommer lessna ganska snabbt på att gå omkring hemma. Min mamma var här och tog hand om mig, vilket kändes riktigt skönt. Det värsta är att min träning kommer bli lidande. Det blir ingen träning på ca 5 veckor. Trist. Bonita är hos min faster och även om det är ganska skönt så saknar jag henne riktigt mycket. Förhoppningsvis kommer hon hem ganska snart.
Bye

söndag 6 april 2008

Helgen

Half Nelson var bra, lite seg och utdragen men utmärkt skådespeleri och med ett feel good slut trots den mörka handlingen. 3 björnar.
1408 var riktigt bra, efter ca 1h tyckte jag att den började spåra ur men sen tvärvände den och med ett slut som var minst sagt överraskande. Och John Cusack ägde filmen. 4 björnar.
Igår blev det utgång med jobbet. Först öl, sen middag och sen bowling. Vidare till Alladin där det dansades till 70 och 80 tals hits. Riktigt kul var det. Men jag hade en svag huvudvärk som gjorde sig påmind då och då. Det tog evigheter innan jag kom hem, och när jag väl gjorde det blev illamåendet outhärdligt. Men jag vaknade ok imorse. Inte alls farligt bakis. Det är otroligt hur kroppen vänjer sig av från sprit. Jag har i stort sett varit nykterist den senaste månaden. Och nu blir det nog inte någon utgång förrän om två veckor. Men det är lika bra, för efter igår finns det inte mycket kvar på kontot.
Men helgen har varit bra.
Bye

lördag 5 april 2008

Fredagkväll

Fredagkväll eller natt snarare och jag sitter hemma. Men det är skönt, imorn blir det middag och bowling med jobbet. Och förhoppningsvis utgång. Jag har varit hemma två helger i rad vilket börjar kännas som en rutin nu. Så imorn ska jag ut i nattvimlet. Nästa helg blir jag liggandes i soffan. Jag blir sjukskriven nästa vecka pga av en operation. Det känns nervöst, inte för just själva operationen men för läkningen. Tydligen kan det göra riktigt ont. Men men....

*****************************

Jag har börjat prenumerera på Dn igen men den här gången bara på helgerna. Och idag kom den första av vad jag antar tre för den här helgen. Förra året prenumererade jag på Dn under ett halvår tror jag. Det slutade med att det låg en hög med tidningar i hallen. Jag läste helt enkelt inte dem efter ett tag. Men nu när jag fick ett erbjudande om att få de endast på helgen så tänkte jag att jag skulle ge det en chans.
Jag passade på att hyra lite filmer som jag ska plöja igenom imorn och på söndag.
Det blev;


Jag ska nog börja med 1408 nu. Dags för lite soffliggande.
Bye

tisdag 1 april 2008

Ledig

Åh äntligen är jag ledig. Så här sitter jag och bara njuter av att få slappa. Jag har inte varit ledig sen förra söndagen. Idag blir en dag av tvätt och mys. Senare på eftermiddagen ska jag träffa B;a.
Nu blir det Brothers & Sisters maraton.
Bye