måndag 9 november 2015

Avkopplande

Helgen var riktigt avkopplande, i lördags slappade jag fram till ca 13, hoppade in i duschen och åkte till port 73 där Jula och Arken Zoo finns. Köpte en elvisp och en låda till Bonita. Sen åkte jag till Max för att äta en sen lunch.
När jag kom hem satte jag igång med att baka cheesecake. Sen slappade jag hela kvällen.
Igår gick jag upp före 9 och städade, gick till Ica en vända för att handla lite för att sen laga mat. Passade på att gå ner till tvättstugan för att se om det fanns någon tid och precis då fanns det en ledig tid mellan 14-17.30. Strax efter 15 kom mina föräldrar förbi. Jag hade bjudit över dem på farsdag middag. Mamma tog med sig en flaska vin som hon och jag delade på.
Vid 19 tiden åkte de hem och jag fortsatte att slappa.

Idag var det back to work. Måndagar har blivit lite av en intervalldag. Flera måndagar i rad har jag nu tränat intervaller på löpbandet. Idag körde jag 10x2minuter med 1minuts vila. Jag började på 11.0 i hastighet och ökade till 11.8 vilket motsvarar ungefär 5.10km/h.

Jag förstår jag verkligen inte hur folk kan springa 10km under 50min. Det innebär att man hela tiden måste hålla den hastighet jag sprang som snabbast på. Jag orkade 2min och var helt färdig sen.
Mitt mål nästa år är att springa milen på 55min. Det borde inte vara helt omöjligt med tanke på att jag sprang på 58min sist.

Tänk att jag vid 35års ålder skulle börja gilla löpning. Det hade jag aldrig trott för 5år sedan.

Imorgon blir det vila men på onsdag blir det gymträning.

Bye

Inga kommentarer: