söndag 16 augusti 2015

Midnattsloppet

Har ganska nyligen kommit hem och är helt slut, både mentalt och i kroppen. Midnattsloppet check.
I did it! Jag sprang 10km utan stopp på 1h.03min. Är supernöjd med tanke på att jag aldrig i mitt liv sprungit 10km förut. För 5 månader sedan hade jag aldrig sprungit mer än 4km.

En ordentlig klapp på axeln ger jag mig själv.

Det var ett jätteroligt lopp, men väldig tungt. Lite innan 5km var det en mördarbacke, och precis innan 9km var det en till jobbig backe som kändes värre än den första.

Men jag är så himla stolt över mig själv. Från att aldrig ha sprungit till att genomföra Midnattsloppet utan stopp och dessutom på lite över en timme.

Jag sprang med E och M, visserligen sprang vi ifrån varandra men möttes sedan upp efter loppet.
Jag och M gick till och med och drack öl på en pub.
Det var vi värda efter allt. Sen blev det nattbussen hem.

Imorgon blir det en lat söndag, seriemaraton står på schemat.

Bye

Inga kommentarer: