torsdag 19 juni 2014

Springer

Jag har många gånger drömt att jag springer. Jag blir inte jagad utan jag springer för att jag tycker det är kul, på asfalt i skogen mm. Så i måndags efter jobbet åkte jag till Stadium, provade ut några joggingskor och köpte mig ett par Asics för 999kr. Kom hem, bytte om, laddade ner Runkeeper på min mobil och satte i fötterna i mina nya springskor. Och gick ut och sprang. Jag hade bestämt från början att jag skulle springa hela rundan utan att stanna. Och det gjorde jag. 3.6km 22 min sprang jag utan att stanna. Och jag dog inte. Men träningsvärken var hemsk redan dagen efter och igår kunde jag knappt sitta ner och kissa, så jag gick ut och tog en promenad. Det hjälpte faktiskt.

Jag känner mig jättestolt och jag siktar på att springa på lördag igen.

Annars är det bra, livet rullar på och inget spännande händer.

Bye

Inga kommentarer: