fredag 20 september 2013

Ledig helg

Äntligen har jag en ledig helg framför mig. Sen jag kom tillbaka från semestern har jag jobbat varje lördag., visserligen är det inte hela dagar men pendlandet på veckodagarna börjar ta ut sin rätt. Det är 12h om dagen totalt. Jag åker hemifrån 7:20 och kommer hem tidigast 19:30.
Det börjar kännas och jag har insett att det inte kommer att hålla i längden.
Vilket är synd för jag trivs på jobbet.

Annars flyter livet på, jag gör inte så mycket förutom att jobba, äta och sova.

S är utomlands med hela familjen så det har varit riskfritt för mig att vistas i mina gamla kvarter.
Jag åkte till min före detta granne i måndags för att hämta hem min cykel, blev bjuden på middag och hade en trevlig pratstund. Sen cyklade jag över till ett par vänner och sov kvar där.
Dagen efter cyklade jag till jobbet.
Det kändes rätt lyxigt.

Nu står den i förrådet och kommer förmodligen bli kvar till nästa år.

Imorgon ska jag golfa. Jag har aldrig tidigare bokat in mig i en boll med människor som jag inte känner.
Men jag måste verkligen utnyttja mitt medlemskap som jag ändå betalat för och säsongen börjar närma sig sitt slut.

På söndag blir det golf med en kompis som aldrig spelat. Vi ska till en pay and play bana, det ska bli spännande.

Bye


Inga kommentarer: