Jag var på stan idag, och konstigt nog så njöt jag av att strosa runt i London väder och fönstershoppa. Det blev lite shopping trots min strama ekonomi. En jättefin klänning och ett par nike.
Det blir nya glasögon. Min närsynthet har försämrats lite på vänster öga, precis som jag misstänkte. Det blir dock bara nya glas för jag trivs med mina bågar och har verkligen ingen ork att leta efter ett par nya.
De som har perfekt syn; jag avundas er.
Det skulle vara underbart och
få vakna och se allt glasklart.
Nu ska jag försöka sova.
Bye
tisdag 8 januari 2008
Återställd
Sömnen är nu återställd, jag överlevde arbetsdagen i lördags, kom hem runt åtta och slocknade på kudden 20.45. Så i söndags var jag betydligt gladare och piggare på jobbet.
Igår när jag låg som bäst på soffan för en paus i städningen ringer mobilen, det var från jobbet och de ville att jag skulle komma in tidigare. Jag skulle ha börjat 16.30 istället stämplade jag in 14.10. Men idag är jag äntligen ledig. Jag ska strax åka in till stan och kolla synen.
Jag misstänker att synen har försämrats avsevärt. Tyvärr.
Men sen å andra sidan så har jag haft samma glasögon sen 2004 el 2005.
Ush det kommer bli dyrt.
Jag tror jag lider av en svag mörkerdepression. Inte så att jag är jättedeppig men jag har ingen ork, och det mesta känns ganska tråkigt nu.
När snön och kylan kom blev jag glad, men den försvann lika fort som den kom.
Och allt blev trist igen.
Bye
Igår när jag låg som bäst på soffan för en paus i städningen ringer mobilen, det var från jobbet och de ville att jag skulle komma in tidigare. Jag skulle ha börjat 16.30 istället stämplade jag in 14.10. Men idag är jag äntligen ledig. Jag ska strax åka in till stan och kolla synen.
Jag misstänker att synen har försämrats avsevärt. Tyvärr.
Men sen å andra sidan så har jag haft samma glasögon sen 2004 el 2005.
Ush det kommer bli dyrt.
Jag tror jag lider av en svag mörkerdepression. Inte så att jag är jättedeppig men jag har ingen ork, och det mesta känns ganska tråkigt nu.
När snön och kylan kom blev jag glad, men den försvann lika fort som den kom.
Och allt blev trist igen.
Bye
lördag 5 januari 2008
Morgonkvisten
Åh jag blir galen! Jag kan inte sova, det är fruktansvärt frustrerande. Man ligger i sängen, jättetrött och vrider och vänder på sig. Men nej. Inte en blund. Om en timme skulle jag ha gått upp för att sen bege mig till jobbet, jag får väl se det från den ljusa sidan; jag får lite kvalitetstid såhär på morgonkvisten.
Jag hade lika gärna kunnat gått ut och festat. Då hade jag iaf haft roligt.
Istället har man ugglat hemma, ensam.
T.o.m Bonita har sovit.
Jag hade lika gärna kunnat gått ut och festat. Då hade jag iaf haft roligt.
Istället har man ugglat hemma, ensam.
T.o.m Bonita har sovit.
torsdag 3 januari 2008
Vinter
Idag märkte man iaf att det var vinter. Kallt, vitt och halt. Speciellt på söder. Utanför Ringen är det sanslöst, det spelar ingen roll om man går omkring med sina vinterkängor med den grövsta sulan, risken att halka är stor ändå.
Men ändå, jag föredrar det alla gånger framför det gråa, regniga som har varit hittills.
Så tji fick jag som sa till alla att vintern inte skulle komma förrän slutet på januari, början på februari.
Men ändå, jag föredrar det alla gånger framför det gråa, regniga som har varit hittills.
Så tji fick jag som sa till alla att vintern inte skulle komma förrän slutet på januari, början på februari.
Kärlek
"Stick with me baby"
med Robert Plant och Alison Krauss
från albumet Raising Sand.
Det är min definition på kärlek.
Eller iaf känslan.
med Robert Plant och Alison Krauss
från albumet Raising Sand.
Det är min definition på kärlek.
Eller iaf känslan.
Summering
Nu när jag börjar känna mig som en människa igen tänkte jag att det var dags för en summering 2007.
Så vad har jag lyckats med?
Jobbmässigt
Jag sa upp mig från jobb 1,
fick jobb 2 där jag sen inte fortsatte,
arbetslös längre än väntat (2mån)
och fick sen jobb 3 där jag är nu.
Man kan säga att jag är tillbaka där jag började men bättre.
Träningen
Jag började effektivt redan slutet av 2006,
höll igång fram till apr 2007,
blev lat och la ner allt vad rörelse hette i princip
och fick 10kg på köpet.
Resor
Utrikes blev det "bara" London 1v.
Vilket var bra för min besatthet utav staden
och viljan att flytta dit dämpades.
Det blev en tur till Göteborg också men
det räknas knappt, för det var i jobbsyfte, 1 dygn.
Ja, så kan man summera 2007. Ett ganska bra år i överlag, inget dramatisk och inget jättespännande heller.
Just det! Fortfarande rökfri. Hela 2007 passerade och inte ett endaste bloss röktes det.
Inte ens på nyår då det var massor som rökte cigarr. Annars brukar jag inte ge några nyårslöften men däremot ska jag försöka hålla igång min träning och fortsätta vara rökfri 2008.
Det senare blir nog lättare.
Ja just det, 2007 var det året då jag började blogga, (trodde aldrig jag skulle börja) det hela var egentligen ett test, men det känns bra och nu jag är inne på mitt 60:e inlägg el något sånt.
Där ser man, ett inte helt så händelselöst och i överlag ett bra år.
God fortsättning,
Bye
Så vad har jag lyckats med?
Jobbmässigt
Jag sa upp mig från jobb 1,
fick jobb 2 där jag sen inte fortsatte,
arbetslös längre än väntat (2mån)
och fick sen jobb 3 där jag är nu.
Man kan säga att jag är tillbaka där jag började men bättre.
Träningen
Jag började effektivt redan slutet av 2006,
höll igång fram till apr 2007,
blev lat och la ner allt vad rörelse hette i princip
och fick 10kg på köpet.
Resor
Utrikes blev det "bara" London 1v.
Vilket var bra för min besatthet utav staden
och viljan att flytta dit dämpades.
Det blev en tur till Göteborg också men
det räknas knappt, för det var i jobbsyfte, 1 dygn.
Ja, så kan man summera 2007. Ett ganska bra år i överlag, inget dramatisk och inget jättespännande heller.
Just det! Fortfarande rökfri. Hela 2007 passerade och inte ett endaste bloss röktes det.
Inte ens på nyår då det var massor som rökte cigarr. Annars brukar jag inte ge några nyårslöften men däremot ska jag försöka hålla igång min träning och fortsätta vara rökfri 2008.
Det senare blir nog lättare.
Ja just det, 2007 var det året då jag började blogga, (trodde aldrig jag skulle börja) det hela var egentligen ett test, men det känns bra och nu jag är inne på mitt 60:e inlägg el något sånt.
Där ser man, ett inte helt så händelselöst och i överlag ett bra år.
God fortsättning,
Bye
onsdag 2 januari 2008
2008
Så blev det plötsligt 2008. Det året då jag blir 28. Två år närmare 30 (!). Nyårsfirande blev det hos Petra.

Jag kom dit strax före 22. De hade haft middag innan så när
jag kom dit nykter var jag tvungen att ta igen lite.
Så här såg jag ut efter ett tag

Det var kallt och slaskigt men med lite champagne i kroppen så var det ok.
Igår lyckades jag sova bort hela dagen. Jag kom hem runt två tiden på eftermiddagen. Gick och la mig och tog mig upp ur sängen 8.30 imorse. Jag måste verkligen ha varit trött. Idag jobbar jag men jag börjar 16.40 så har jag några timmar på mig att slappa lite-
Bye
Jag kom dit strax före 22. De hade haft middag innan så när
jag kom dit nykter var jag tvungen att ta igen lite.
Så här såg jag ut efter ett tag
Det var kallt och slaskigt men med lite champagne i kroppen så var det ok.
Igår lyckades jag sova bort hela dagen. Jag kom hem runt två tiden på eftermiddagen. Gick och la mig och tog mig upp ur sängen 8.30 imorse. Jag måste verkligen ha varit trött. Idag jobbar jag men jag börjar 16.40 så har jag några timmar på mig att slappa lite-
Bye
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)